KLM neemt definitief afscheid van papieren ticket
30.05.08
KLM neemt definitief afscheid van papieren ticket
KLM maakt bekend dat zij met ingang van 1 juni aanstaande alleen nog
e-tickets zal uitgeven voor haar vluchten. De overgang naar 100%
e-ticketing is in overeenstemming met het doel van de
luchtvaartindustrie om het papier te verdrijven uit het proces van
ticketuitgifte.
Door de afschaffing van papieren tickets wordt elk jaar het equivalent
van 50.000 volwassen bomen behouden en bespaart de luchtvaartindustrie
jaarlijks een bedrag tot USD 3 miljard. E-tickets zijn al heel
populair onder zaken- en vrijetijdsreizigers. In mei 2008 waren bijna
99% van alle KLM tickets e-tickets. E-ticketing is een veilige vorm
van ticketuitgifte die de reisplannen van passagiers efficiënter maken
en de stress eromheen verlagen, aangezien alle reisgegevens
elektronisch zijn opgeslagen in het reserveringssysteem, op elk
gewenst moment toegankelijk zijn en in tegenstelling tot papieren
tickets nooit verloren of gestolen kunnen worden.
Martijn van der Zee, Vice President Distribution & E-Commerce, zegt er
het volgende over: "E-ticketing is de sleutel tot de vereenvoudiging
van onze klantprocessen. Klanten kunnen boeken via KLM.com of bij een
reisbureau, ontvangen hun tickets via e-mail en wijzigen, indien
nodig, zelf hun reserveringen. Klanten kunnen vanaf 30 uur voor
vertrek inchecken via KLM.com en hun stoel uitkiezen. Dat we 100%
e-ticketing realiseren is niet alleen een belangrijke mijlpaal voor
KLM, maar ook voor haar klanten."
KLM