Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
KLM en AVIS werken samen in nieuw BluelinQ programma
Met de auto naar Schiphol zonder parkeerzorgen met een vooraf bekend tarief
De meeste reizigers gaan voor de (vakantie)reis het liefst met de eigen auto naar Schiphol. Parkeerdrukte en -kosten, lastige vertrektijden en bereikbaarheid maken dat onaantrekkelijk. Luchtvaartmaatschappij KLM en autoverhuurder AVIS zijn een samenwerking aangegaan om daar een oplossing voor te bieden. Het heet BluelinQ.
De reizigers van KLM kunnen een huurauto door AVIS aan huis bezorgd krijgen. Die kan dan op de luchthaven worden ingeleverd. Op de terugreis staat er op Schiphol weer een huurauto klaar. Die wordt door AVIS later thuis weer opgehaald. En dat alles vaak ook voor minder dan de (lang)parkeerkosten die voor de eigen auto anders op Schiphol zouden moeten worden betaald.
AVIS en KLM werken als partners samen in het BluelinQ programma, een nieuwe service waarmee onder het motto 'Brengt Schiphol dichterbij' de reiziger comfortabel, snel en voordelig van en naar Schiphol kan reizen. Deze service is door KLM-klanten te boeken via de website www.klm.nl/bluelinq.
Comfort en kostenreductie
Thom Doorenbosch, manager marketing en sales AVIS Autoverhuur: "Parkeren op Schiphol in het hoogseizoen is vaak lastig en mensen twijfelen regelmatig of hun auto er wel veilig staat. Ook het parkeertarief is voor een gemiddelde vakantietrip aan de pittige kant. Toch wil bijna iedere reiziger graag op eigen gelegenheid naar Schiphol. Samen met KLM hebben wij naar mogelijke oplossingen gekeken. We werkten al samen, maar zochten naar een nieuwe, consumentvriendelijke oplossing. In het BluelinQ programma biedt KLM haar reizigers nu de gelegenheid stressvrij naar de luchthaven te gaan. Want door bij ons voor een vooraf bekend tarief een auto te huren, hoeft de KLM-reiziger zich helemaal geen zorgen meer te maken over het parkeren. Wij bezorgen de auto thuis, die hij op Schiphol kan inleveren. Bij terugkomst staat dan een auto weer klaar. Vanzelfsprekend komen wij die thuis ophalen. Kortom, voor de reiziger is dit een oplossing met nadruk op comfort en die zowel stress als kosten verminderd. Wij zijn trots dat wij als marktleider in autoverhuur met KLM hierin samenwerken. Dit initiatief sluit bovendien perfect aan bij onze slogan 'We Try Harder', waarbij we doorlopend nieuwe wegen zoeken om optimale service te bieden. De kracht van twee grote organisaties wordt nu perfect gebundeld en uiteindelijk profiteert de reiziger."
Over AVIS Autoverhuur
AVIS Autoverhuur heeft als credo 'We Try Harder' en behoort tot de absolute wereldtop van autoverhuurbedrijven. In Nederland profileert AVIS zich als 'beste aanbieder' en maakt gebruik van een permanente Customer Opinion Survey (klanttevredenheid) om volledig op de hoogte te zijn van de servicebeleving en wensen van de klanten. Aan de bestaande samenwerking met KLM is binnen het BluelinQ programma van KLM extra invulling gegeven.
EINDE BERICHT