( BW)(TX-EVEREST-RESEARCH) Nieuwe kansen op de markt van uitbestede
F&A-diensten oorzaak van indrukwekkende groei van 22% in één jaar,
aldus jaarrapport van Everest; Onbenut potentieel voor afnemer en
leverancier stimuleert groei
Redactie Business
DALLAS (VS)--(BUSINESS WIRE)--28 mei 2008--De aanhoudende
uitbreiding van uitbestede diensten op het gebied van financiën en
boekhouding ("Finance and Accounting Outsourcing" of "FAO"), bredere
acceptatie van de waardepropositie en bestaande succesverhalen zijn
drijvende krachten achter een sterke FAO-markt die in 2007 22 procent
is gegroeid, een groeipercentage dat naar verwachting in de dubbele
cijfers zal blijven volgens het jaarlijkse onderzoek van de FAO-markt,
uitgevoerd door het Everest Research Institute. In de toekomst zal de
groei van de FAO-markt ook worden gestimuleerd door de uitbreiding van
de mogelijkheden van leveranciers in combinatie met de uitbreiding van
het aantal FAO-afnemers.
De waarde van de volledige FAO-markt wordt geraamd op $2,2 miljard
(jaarlijkse contractwaarde), volgens het jaarrapport 2008 van het
instituut, Finance & Accounting Outsourcing (FAO) Annual Report 2008.
Ondanks de sterke groei is nog maar 5 procent van het marktpotentieel
aangeboord. Er worden echter leveringsmodellen voor FAO ontwikkeld die
voor een snelle groei in de nog niet volledig gepenetreerde sectoren
van de markt zorgen. Als gevolg daarvan beginnen organisaties in de
middenmarkt, de hele Europese regio en verschillende bedrijfstakken
(zoals o.a. media & entertainment, detailhandel en gezondheidszorg)
die van oudsher slechts kleine spelers op de FAO-markt waren, op
agressieve wijze financiering en accounting uit te besteden.
In het onderzoek zijn omvang en acceptatie van de FAO-markt
onderzocht en gedefinieerd, evenals de huidige contractkenmerken, het
leverancierslandschap en opkomende groeistimulansen. Ook andere
factoren die bijdragen aan de jaarlijkse groei van de FAO-markt van
meer dan 20 procent, zijn in de studie onderzocht, zoals:
-- groei in Europa, het snelst groeiende geografische segment,
met een toename van 58 procent in de jaarlijkse contractwaarde
tussen 2003 en 2007, en een navenante groei van de Europese
leveringscentra;
-- blijvende groei van de uitgaven door afnemers in de
middenmarkt, als onderdeel van de totale uitgaven voor FAO
(18% in 2007);
-- uitbesteding van activiteiten waar vakkundige oordeelsvorming
een grote rol speelt, en end-to-end, procesgedreven
benaderingen als gevolg van marktrijpheid;
-- specialisatie in bankzaken, verzekeringen, fabrieksnijverheid,
transport en andere bedrijfstakken;
-- technologische vernieuwing als sleutel tot het vinden van
nieuwe FAO-oplossingen en "global sourcing" om, naast de
verwachte arbeidsbesparingen, processen nog verder te
verbeteren en gespecialiseerde tools en expertise te
verkrijgen;
-- significante contractverlengingen, gegeven het feit dat
contracten met een waarde van $5 miljard in de komende drie
jaar aflopen.
"Voor FAO waren 2006 en 2007 twee sterke jaren, waarin de groei in
de dubbele cijfers bleef, wat mede heeft geleid tot het grote aantal
nieuwe leveranciers op de markt, die voor heel wat concurrentie
zorgen", aldus Katrina Menzigian, vice-president van Everest Research
Institute. "De concurrentie is nog nooit zo groot geweest. Er zijn
meer dan 20 aanbieders die strijden om een stuk van een sterke en nog
nauwelijks gepenetreerde markt met veel potentiële inkomsten en een
groot aantal contracten die in de komende jaren aflopen."
Een analyse van het leverancierslandschap geeft de volgende
uitkomsten te zien voor wat betreft marktaandelen:
-- Een toonaangevende positie als leverancier hangt nauw samen
met de leveringsmogelijkheden. De toonaangevende leveranciers
hebben samen 71 procent van de markt in handen: Accenture,
ACS, Capgemini, Genpact en IBM.
-- Tot de andere belangrijkste leveranciers, die sinds 2005 37
procent van alle FAO-contracten hebben binnengehaald, behoren
HP, Infosys BPO, OPI, Steria, TCS, VWA, Wipro en WNS.
Opkomende leveranciers zijn Cognizant, EXL Service, HCL en
Intelenet.
"Weliswaar hebben opkomende aanbieders met succes contracten
binnengehaald, maar klanten moeten de leveringsmogelijkheden en
expertise van deze leveranciers zorgvuldig afwegen om er zeker van te
zijn dat ze kunnen voldoen aan hun behoeften", aldus Saurabh Gupta,
hoofd Onderzoek van het Everest Research Institute en mede-auteur van
het rapport. "Leveranciers moeten een concurrentievoordeel zien te
ontwikkelen door middel van differentiatie. Ze moeten proberen hun
activiteiten te diversifiëren en te optimaliseren, zodat ze risico's
ten gevolge van koersschommelingen, tekort aan talent,
regelgevingsverplichtingen en andere problemen beter kunnen
beheersen."
Als u meer wilt lezen over de bevindingen van het Finance &
Accounting Outsourcing (FAO) Annual Report 2008 is een uittreksel van
het rapport beschikbaar op www.everestresearchinstitute.com. Als u het
rapport wilt kopen of informatie wilt ontvangen over andere
onderzoeksdiensten, kunt u een e-mail sturen naar
info@everestresearchinstitute.com of bellen naar +1-214-451-3110.
Over het Everest Research Institute
Het Everest Research Institute(www.everestresearchinstitute.com)
is de belangrijkste bron voor onafhankelijke en objectieve
strategische informatie, analyses en juridische adviezen voor
toonaangevende bedrijven, dienstverleners en beleggers op de mondiale
outsourcing- en offshoringmarkt. Het onderzoeksinstituut houdt zich
zowel bezig met bedrijfsprocessen als met informatietechnologie, en
voorziet wereldwijd bedrijven die zich bezig houden met outsourcing en
offshoring van informatie die onmisbaar is voor productieve en
stabiele strategieën en relaties. De gerenommeerde adviesraad van het
instituut, senior executives en opinieleiders houden toezicht op de
onderzoeksagenda van het instituut, en zien erop toe dat deze volledig
aansluit op de zakelijke behoeften van bedrijven, dienstverleners en
beleggers.
Leden van het Everest Research Institute krijgen toegang tot
ongeëvenaarde analytische en adviserende diensten, waaronder toegang
tot diepgaande rapportenvan analisten van Everest over belangrijke
aspecten van outsourcing en offshoring, white papers over
marktbepalende gebeurtenissen en webinars opgezet om inzicht te bieden
in en informatie te geven over belangrijke markttrends. De enorme
kennis en ervaring van het instituut geven leden een uniek inzicht in
de moderne markt en de concurrentiepositie die nodig is om nieuwe
kansen te kunnen benutten.
De Everest Group is een consultancybureau gespecialiseerd in
mondiale bedrijfsstrategie, met kantoren in belangrijke zakelijke
centra zoals Dallas, Gurgaon (India), Londen, Amsterdam, New York,
Toronto en Melbourne. De Everest Group is marktleider sinds 1991, toen
we zijn begonnen met consultancy op het gebied van sourcing, en heeft
wereldwijd een uitstekende reputatie opgebouwd vanwege haar
voortdurende innovatie. Wij helpen onze klanten een optimaal rendement
uit hun activiteiten te halen, door hen te adviseren in onder meer
sourcing-strategie en implementatie. Everest heeft het Everest
Research Institute (www.everestresearchinstitute.com) opgericht als
centrale informatiebron voor de bedrijfstak. Voor meer informatie kunt
u terecht op www.everestgrp.com en op
www.everestresearchinstitute.com.
Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.
CONTACT: De Point Group
Scott Tims, +1-214-378-7970, x 278
stims@thepointgroup.com
Mobiel: +1-214-957-6785
of
Laura Reina, +1-214-378-7970, x 238
Mobiel: +1-214-206-5612
lreina@thepointgroup.com
Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige,
juridische geldigheid beoogt.