Ingezonden persbericht

Wetenschap voor de praktijk
PIM - 28 mei 2008 - Amsterdam
Het afgelopen jaar zijn er weer vele interessante studies afgerond op het gebied van marketing die ondernemingen helpen hun marketing beter te bedrijven. Een deskundige jury heeft de 3 beste wetenschappelijke marketingonderzoeken geselecteerd die een must zijn voor iedere marketeer die zijn vak serieus neemt.
Vanaf 17:30 uur is er tijd om onderling kennis te maken, om 18:00 uur begint het programma:
De stand van Marketing in Nederland (Hans Molenaar, voorzitter PIM).
Presentatie van een onlangs gehouden onderzoek door de universiteit van Groningen over hoe Nederlandse bedrijven met marketing omgaan..
Hoe gaan buitenlandse ondernemingen met marketing om?
(H. Gangwani, Aprimo & M. Hermsen, Accenture).
Best practice examples from global brands across the marketing Value chain.
Pauze, met broodjes en een drankje.
Het managen van merken (Dr. B. Ataman, Universiteit van Tilburg).
De presentatie van Ataman gaat over de lange termijn effecten van de marketingmix (prijs, plaats, promotie en product) op merken. Onderzocht zijn de impact van marketinguitgaven op zowel nieuwe als gevestigde merken. Concrete aanbevelingen worden gegeven welke marketing mix elementen het belangrijkst zijn voor het bouwen van brand equity.
Het optimaliseren van product lijnen en assortimenten
(Dr. Robert Rooderkerk, Universiteit van Tilburg).
Robert heeft onderzoek gedaan naar hoe consumentenvoorkeuren afhangen van het aangeboden assortiment. Hij geeft concrete aanbevelingen voor zowel fabrikanten als retailers om productlijnen of retailassortimenten te optimaliseren om zo een hogere rendement te behalen.
Effectiviteit van online marketing
(Dr. Claudia van Oppen, Universiteit van Tilburg).
Het onderzoek van Claudia gaat over hoe consumenten statische en interactieve websites ervaren. Het onderzoek geeft hele concrete handvatten voor marketeers over hoe websites opgezet moeten worden en de rol van interactiviteit in online marketing.
Uitreiking wetenschapsprijs.
Locatie: Accenture, in Amsterdam.
Voor PIMleden is deze bijeenkomst gratis; Niet-leden betalen ¤ 139, excl. BTW.
Aanmelden:
Ingezonden persbericht