Ricoh
Ricoh nieuwe titelsponsor Nationaal Open Golf
Den Bosch, 28 mei 2008 - Ricoh wordt de nieuwe titelsponsor van het
Nationaal Open golf. De NGF en Ricoh tekenden vandaag een driejarige
overeenkomst. Het contract behelst zowel het Nationaal Open heren als
het Nationaal Open dames. Het Golfkampioenschap van Nederland voor de
beste Nederlandse amateurs en professionals, zal de komende drie jaar
het Ricoh Nationaal Open gaan heten. De eerste editie vindt plaats van
28 mei t/m 1 juni aanstaande op de 100-jarige golfbaan de Rosendaelse
in Arnhem. 15 en 16 augustus wordt het Ricoh Nationaal Open dames
gespeeld op de Koepel in Wierden.
Ricoh, voorheen Nashuatec, is in de Nederlandse markt bekend geworden
als een van de actiefste bedrijven in relatiemarketing en
sportsponsoring. Ook internationaal heeft Ricoh een grote naam op het
gebied van sportsponsoring. `We keken al langer naar een goede
opportunity in de Nederlandse golfwereld.'Aldus Peter Sprenger,
directeur strategie Ricoh. `Ricoh heeft internationaal al een
herkenbare naam in golf, denk bijvoorbeeld aan de partnership met het
British Open. Zowel wijzelf als ook de NGF hebben de ambitie om het
golfkampioenschap van Nederland nog beter te maken dan het al is.'
Henk Heyster, voorzitter van de NGF, geeft te kennen blij verheugd te
zijn met deze nieuwe titelsponsor. `Het Nationaal Open is voor de NGF
één van de hoogtepunten van het jaar. Ik ben dan ook zeer verheugd dat
we vandaag een wereldmerk als Ricoh aan ons Nationaal Open hebben
kunnen verbinden'.