Twintig jaar wijnmagazine PERSWIJN
Van zolderkamerbedrijf tot volwassen uitgeverij
Amsterdam, woensdag 28 mei 2008, Vanmiddag presenteerde het wijnmagazine PERSWIJN de nieuwe lay-out en toekomstplannen aan haar beste relaties. Aanleiding was het twintigjarig jubileum van het tijdschrift dat gevierd werd met een lunch in het Amsterdamse restaurant Vandemarkt. Hoofdredacteur Ronald de Groot blikte terug op de oprichting in 1988 samen met collega Karel de Graaf. André Sauerbier en Jan Rutten, verantwoordelijk voor de marketing en verkoop, presenteerden het nieuwe gezicht van het magazine en de toekomstplannen van de uitgeverij.
De nieuwe Perswijn' is groter van formaat, in combinatie met een ander lettertype en een nieuwe opmaak straalt het blad een gevoel van rust uit. Dit is de leesbaarheid ten goede gekomen. Met een nieuw, prominent aanwezig logo een meer gestileerde cover zal Perswijn beter opvallen in het tijdschriftenschap.
De 25.000 lezers kunnen zich dit jaar verheugen op acht magazines en vier supplementen. Naast het magazine heeft Perswijn een drukbezochte website, een maandelijkse e-mailnieuwsbrief voor consumenten en dito mailing voor professionals in horeca en wijnbranche. De zes grote wijnevenementen die Perswijn organiseert hebben ieder een herkenbaar gezicht gekregen middels een eigen logo. Geheel nieuw is de mogelijkheid die de uitgeverij aan de importeur biedt om halslabels te bestellen voor de wijnen die zijn opgenomen is in de Perswijnrubriek Geselecteerd'. Zo wordt Perswijn ook zichtbaar in het wijnschap en kan de importeur zijn publiciteit maximaal benutten.
De Perswijn van 20 jaar geleden werd door Ronald de Groot met de hulp van zijn hele familie samengesteld, verpakt en verzonden. Zoon Sjoerd en echtgenote Fieke zijn nog steeds nauw betrokken bij de dagelijkse gang van zaken. De familie weet zich intussen omringd door een team van gespecialiseerde mensen. Met vereende krachten heeft men Perswijn tot een volwassen magazine en volwaardig uitgeverij laten uitgroeien.
EINDE PERSBERICHT
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal, gaarne contact opnemen met: CK Media Promotions, Colette Klautz 076-5209237 of 06-20141188,Nieuwe Boschstraat 13, 4811 CS Breda, e-mail:
Wijninformatiecentrum | Stadhoudersplantsoen 12 | Postbus 29739 | 2502 LS Den Haag T 070 370 83 47 | F 070 370 84 08 | E