Date : 28 May 2008
Sender Name: Ethias
Autoverzekering: Ethias stelt Mobility en Mobility Maxi voor
Mobiel blijven na een ongeval is zeer belangrijk*. Aangezien Ethias haar cliënten steeds de beste bescherming wil geven, garandeert zij iedere verzekerde een "maximale mobiliteit" ondanks de immobilisatie van zijn/haar voertuig na een ongeval in België, en dit via de nieuwe waarborg Mobility Maxi.
Voor een premie van minder dan ¤ 3 per maand krijgt de cliënt de volgende prestaties aangeboden:
- onmiddellijk recht op een vervangwagen gedurende 10 dagen na een ongeval in België
- een vervangwagen gedurende 30 dagen na diefstal van het voertuig
- een vervangwagen gedurende 30 dagen bij totaal verlies
De waarborg Mobility Maxi is de ideale aanvulling op het Mobility-gedeelte dat automatisch in het autocontract zit.
Bijstand na een schadegeval is immers geen nieuw concept bij Ethias. Via de waarborg BA Auto zijn er reeds diverse gratis diensten voor de verzekerde:
- Bij een ongeval in België kan hij/zij 24 uur per dag een beroep op het Callcenter Schade via het nummer 011 28 24 00.
- Wij helpen bij het invullen van het aanrijdingsformulier en regelen de depannage of het slepen van de wagen, ongeacht of de cliënt al dan niet aansprakelijk is.
- Wij zorgen voor het terug naar huis brengen van de bestuurder en inzittenden.
- In bepaalde gevallen kan de verzekerde een beroep doen op een vervangwagen tijdens de duur van de herstelling of gedurende 6 dagen bij totaal verlies / diefstal van de wagen.
Het Mobility-concept van Ethias gaat nog verder en omvat ook ...
1. ons engagement om nooit een verzekeringscontract auto op te zeggen enkel op basis van de leeftijd van de bestuurder. Jonge en oudere bestuurders zullen dit signaal zeker en vast waarderen. en
2. de nieuwe Bob-waarborg
Ethias stapt in de voetsporen van haar filiaal Nateus en verrijkt haar Familiale verzekering en Autoverzekering met de Bob-waarborg. Deze waarborg dekt de schade aan het voertuig bestuurd door een Bob wanneer deze laatste aansprakelijk is voor een ongeval en wanneer het voertuig niet verzekerd is tegen materiële schade.
*Inderdaad, uit een enquete die Survey & Action jaarlijks uitvoert bij de bevolking, blijkt dat de diensten die men spontaan verwacht bij een autoverzekering gelinkt zijn aan de bijstand. Elk jaar stelt men een verhoging vast van het belang dat men aan deze diensten hecht. In 2007, stelde 64 % van de ondervraagde personen spontaan dat bijstandsdiensten tot de meest verwachte diensten behoren. In 2006 was dit nog maar 55 %, in 2005 slechts 45 %. Heel concreet haalde 44 % van de bevolking in 2007 spontaan "het zeker beschikken over een vervangwagen" aan.
Voor verdere inlichtingen:
Ethias : Edwin Hoeven, persattaché, 011 28 22 89
URL: (None)
Picture: (None)
Attachments: