Rotterdam scoort boven het landelijk gemiddelde.
Bezoekers van de gemeentelijke balies zijn tevreden over de
dienstverlening. Rotterdam scoort een 7,8 tegenover het landelijk
gemiddelde van een 7,6. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar
de klanttevredenheid. De Stadswinkel Hoek van Holland scoort zelfs een
8,2. Vorig jaar scoorde Rotterdam nog een 7,6. Dat was even hoog als
het landelijke gemiddelde van dat jaar.
Beter dan vorig jaar
Gemiddeld hebben de Nederlandse gemeenten het hoge niveau van hun
baliedienstverlening weten vast te houden, maar Rotterdam heeft zich
tegenover vorig jaar verbeterd. Dit blijkt uit het
klanttevredenheidsonderzoek dat TNS NIPO in opdracht van Benchmarking
Publiekszaken onder negentig gemeenten uitvoerde. Voor Rotterdam
werden zo'n 1400 bezoekers naar hun waardering gevraagd.
Trots
Wethouder Verkeer, Vervoer en Organisatie, Jeannette Baljeu is trots
op het resultaat: "Gemeente Rotterdam werkt hard aan goede
dienstverlening. Hierbij zetten we in op dienstverlening via
www.rotterdam.nl en via het servicenummer 0800-1545, maar dit laat
zien dat ook de meer traditionele dienstverlening via de balie onze
aandacht houdt".
Bron: Bestuursdienst, 28-05-2008
Gemeente Rotterdam