---
Syntens helpt groothandel om innovatiekansen te benutten
Binnen de groothandel gaan de ontwikkelingen snel. Steeds minder zal
de groothandel vanuit een solitaire rol gaan opereren. Om ondernemers
van groothandels bewust te maken van de innovatiekansen die er voor
hen liggen, organiseert Syntens op 28 mei de bijeenkomst âGroothandel
waarde(n)loos of waarde(n)vol?â bij FloraHolland in Venlo.
âGroothandels zouden zich beter bewust moeten zijn van de positie die
men inneemt in de ketenâ, vindt Wim Heldens, innovatieadviseur van
Syntens. âOok moeten groothandels oplossingen bieden met échte
toegevoegde waarde.â Dit laatste is ook gebleken uit de studie
âGroothandel op weg naar 2010â uitgevoerd door de ING Bank. Volgens de
studie zijn toegevoegde waarde, flexibiliteit en innovatie kenmerkend
voor de moderne groothandel. Eind vorig jaar kreeg deze studie een
vervolg in âVoorraadmanagement in de groothandelâ. Als branchemanager
handel bij de ING Bank zal de heer Dirk Mulder tijdens de bijeenkomst
op 28 mei zijn visie op de groothandel geven.
Een andere spreker tijdens de bijeenkomst is de heer Piet Pauwels van
de Faculty of Economics & Business Administration van de Universiteit
Maastricht. Hij zal ingaan op het belang van toegevoegde waarde en de
rol van de eigen marketing hierbij.
Belangrijk onderdeel van de bijeenkomst is een bezoek aan een van de
vier meewerkende gastbedrijven: Florazon, Seacon Logistics BV,
Hakvoort Horeca BV en Technische Unie BV. Actuele onderwerpen zoals
samenwerken, internationalisatie, positie in de keten en
innovatiecultuur passeren de revue in de praktijkverhalen van de
ondernemers van deze bedrijven.
De bijeenkomst start om 13.30 en zal eindigen met een borrel rond
17.30 uur. Deelname is kosteloos. Geïnteresseerden kunnen zich
aanmelden via www.syntens.nl/groothandel.
Noot voor de pers
Pers is van harte welkom tijdens deze bijeenkomst. Bent u hierin
geïnteresseerd, neemt u dan contact op met Syntens, Sabine Schlooz,
Communicatieadviseur, tel. 088-444 00 82, e-mail: ssc@syntens.nl.
Profiel Syntens
Syntens zet ondernemers aan tot succesvol innoveren, waarbij het gaat
om vernieuwing van product, dienst, proces of organisatie. Dat gebeurt
op basis van adviezen, voorlichtingsbijeenkomsten en doorverwijzing
naar een netwerk van experts en kennisinstellingen. De -veelal
kosteloze- activiteiten worden mogelijk gemaakt door het Ministerie
van Economische Zaken.
Syntens