Ingezonden persbericht


Persbericht

Aanschaf tv afhankelijk van succes Oranje
~ Mannelijke singles meest optimistisch over EK kansen ~

Culemborg, 27 mei, 2008 - Tijdens het EK kun je voor de stemming maar het beste met mannelijke singles of LAT-ters voor de televisie kruipen. Gehuwden en samenwonenden zijn namelijk veel pessimistischer over de kansen van het Nederlands elftal tijdens het EK-voetbal. Daarnaast is er een grote kans dat je bij de optimisten voor een nieuwe televisie zit, want 40% van de mannen die denken dat Oranje hoog eindigt op het EK heeft een nieuwe televisie aangeschaft of wil deze nog gaan kopen.

Singles versus gehuwden
Uit een enqute van Kieskeurig.nl en Sportweek.nl onder 405 mannen blijkt dat 37% van de singles verwacht dat Nederland Europees Kampioen wordt, terwijl maar 25% van de gehuwde mannen hierin gelooft. Wat kennis betreft zijn de singles het beste op de hoogte van de geselecteerde spelers. Zo kent 88% van de single mannen alle spelers van Oranje, tegen 64% van de gehuwden.

Nieuw scherm
De positieve visie op de kansen van het Nederlands elftal zien zich ook vertaald in het koopgedrag van de mannelijke Oranjekijker. Van de groep die de finalekansen hoog inschat, heeft maar liefst twee op de vijf onlangs een nieuwe televisie aangeschaft of zegt met het zicht op het EK een nieuwe te gaan kopen. Bij de Oranjefans die nog een nieuwe televisie willen aanschaffen, gaat de voorkeur uit naar een LCD-televisie.

Maar nieuwe televisie of niet, over het gezelschap bij het kijken van de wedstrijden zijn alle mannen eens: deze kijken ze samen met vrienden.

(370 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Kieskeurig
Kieskeurig is een onafhankelijke product- en prijsvergelijksite voor consumenten. Via de interactieve koopgids Kieskeurig.nl, kunnen producten, prijzen en aanbieders met elkaar vergeleken worden. Kieskeurig is nu ook mobiel te raadplegen via mobiel.kieskeurig.nl. Kieskeurig werkt samen met fabrikanten van honderden merken en is mede daardoor in staat consumenten optimaal te voorzien van productinformatie. Tevens delen gebruikers hun ervaringen via productreviews. Het bedrijf biedt consumenten daarnaast de mogelijkheid om de verschillende winkels te vergelijken, via de online Winkelbeoordeling. Deze dienst geeft inzicht in de serviceaspecten van de winkels en zorgt voor transparantie in de markt.

Kieskeurig is onderdeel van ilse media, de grootste online uitgever van Nederland met een portfolio van ca. 100 websites.