Ingezonden persbericht
Vier iF Awards voor Fabrique
De vier inzendingen van Fabrique Communicatie en Design zijn allen bekroond met de iF Communication Design Award. Het TNT jaarverslag 2007, het boek 'Bloedmooi' voor het Legermuseum, de campagne voor het Holland Dance Festival 2007 en de visuele identiteit voor theater Het Klooster in Woerden werden in Duitsland onderscheiden.
Het iF is een internationaal forum voor design gevestigd in Hannover. Al sinds 1954 reikt het instituut jaarlijks de iF Awards uit, een van de meest belangrijke designerkenningen ter wereld. Dit jaar ontving de jury voor de iF Communication Design Awards 1.290 inzendingen vanuit 16 verschillende landen. In totaal werden 310 projecten onderscheiden.
De vier winnende projecten van Fabrique laten de veelzijdigheid van het ontwerpbureau zien. Het TNT jaarverslag 2007 bestaat uit een jaarverslag en een corporate brochure, gevat in een verpakking van 100% gerecycled karton. 'Bloedmooi' werd uitgegeven bij de gelijknamige expositie in het Legermuseum in Delft. In het boek worden vuurwapens, de statussymbolen van de 17e eeuw, gepresenteerd als juwelen in een glossy magazine. De campagne voor het Holland Dance Festival 2007 visualiseert het menselijk lichaam als kunstvorm, met in stills gevangen dansbewegingen. Sacraal, creatief, spiritueel en inspirerend zijn de kernwoorden bij de visuele identiteit voor podiumkunstencentrum Het Klooster. De toegepaste vormentaal refereert aan oude glas-in-loodramen en de spotlights op een podium.
Fabrique werd in 1992 opgericht. Met 85 medewerkers en vestigingen in Delft en Amsterdam is het een van de grootste bureaus voor communicatie en design in Nederland.