Ingezonden persbericht




Persbericht

Amsterdam, 27 mei 2008

Jong talent naar Cannes

Cebuco, de representant van het Cannes Lions International Advertising Festival heeft i.s.m. diverse partijen jong Nederlands talent geselecteerd om Nederland te vertegenwoordigen bij de Young Lions Competitions en deel te nemen aan de Roger Hatchuel Academy tijdens de festivalweek in Cannes.

Young Lions Competions
Zo werden tijdens de 24H Young Creatives Competition i.s.m. Jonge Honden en Getty Images Tim de Waard en Daan Samama geselecteerd voor de Young Lions Film Competition en Karian Weijers en Thijs Biersteker voor de Young Lion Print Competition. Uit de aanmeldingen die de JongeHonden kregen voor de Young Lions Cyber Competition werden Paul Coops en Gijs Hietbrink van Woedend! door het Nederlandse Cyber jurylid Martijn Sengers geselecteerd.
Tot slot zijn in samenwerking met de VEA en PMA David Barens vanOgilvy (AMMA-winnaar in de categorie Young in Media 2008) samen met Ivor van Maaren van MindShare (genomineerd in dezelfde categorie) geselecteerd om deel te nemen aan de Young Lions Media Competition. Dit is een nieuw onderdeel van de Young Lions Competition.

Roger Hatchuel Academy
Elk land wordt ook uitgenodigd om een deelnemer voor de Roger Hatchuel Academy aan te leveren; dat is een opleiding door topcreatieven tijdens de festivalweek voor studenten die jonger zijn dan 23 jaar. Hiervoor heeft Cebuco de Hallo© Academie benaderd die hiervoor Remy Kurpershoek heeft voorgedragen.

"Voor Cebuco zijn de Young Creatives activiteiten een belangrijk onderdeel van het representantschap, het zijn immers de reclamemakers van de toekomst. Ik ben blij dat we met de verschillende partijen: JongeHon- den, Getty Images, VEA/PMA en Hallo© Academie ons beste talent kunnen afvaardigen naar het belangrijk- ste reclame festival ter wereld." aldus Jacqueline van den Heuvel van Cebuco.

De deelnemers aan de verschillende competities en aan de Roger Hatchuel Academy worden gedurende de festivalweek gevolgd door journalisten ter plaatse, hun bevindingen zijn dagelijks te volgen op www.canneslions.nl



Ingezonden persbericht