Software AG publiceert BPM Basics For Dummies
Amsterdam, 27 mei 2008 Software AG heeft BPM Basics For Dummies: Software AG Special Edition gepubliceerd. Het boek is geschreven door drie directieleden van Software AG en biedt een pragmatische en snelle introductie van Business Process Management (BPM).
BPM wordt in het boek omschreven als een procesgerichte aanpak voor het verbeteren van de prestaties van een organisatie door het combineren van informatietechnologie met procesmethodologieën . Het boek is geschreven voor zowel business- als IT-functionarissen. Ze worden geïnformeerd over de mogelijkheden die BPM biedt voor een betere samenwerking en een goede afstemming tussen de doelstellingen van de business en de hulpmiddelen van de IT-afdeling. Gratis exemplaren van BPM Basics For Dummies zijn beschikbaar via
BPM Basics For Dummies is geschreven door Kiran Garimella, Michael Lees en Bruce Williams van Software AG. Dr. Garimella is vice president voor de BPM-oplossingen en was voorheen CIO en architect bij verschillende GE-bedrijven. Hij is tevens auteur van het BPM-boek The Power of Process: Unlocking the Source of Competitive Advantage . Michael Lees is de manager van Software AG s BPM Product Marketing. Hij was de oprichter en CEO van Cerebra, een bedrijf dat in 2006 door webMethods is overgenomen en dat innovatieve technologieën ontwikkelde voor semantische metadata. Bruce Williams is senior vice president en directeur van de BPM Solutions Group van de organisatie. Hij is tevens co-auteur van Six Sigma For Dummies, The Six Sigma Workbook For Dummies en Lean For Dummies.
Bedrijven die vooruit kijken, onderkennen de behoefte aan het continu verbeteren van hun processen en het op een onderscheidende manier positioneren van hun bedrijf. Bedrijven hebben zich hier de afgelopen twintig jaar op gericht. Maar door het toenemende tempo van de internationale concurrentie hebben zij meer en meer behoefte aan het verantwoorden, schalen en aanpassen van deze inspanningen , zegt Williams. BPM biedt een raamwerk van zowel best practices op het gebied van beheer als het mogelijk maken van een technologie. Hiermee is het voor de business mogelijk de regie en zichtbaarheid van het uitvoeren hiervan op een nog hoger niveau te tillen dan ooit mogelijk was. BPM onderscheidt zich door een continue cirkel van meten, modelleren en verbeteren. Deze cirkel kan worden aangepast aan bijna alle managementdisciplines en bedrijfsspecifieke scenario s. Hiermee voorziet BPM in een direct verband tussen strategie en uitvoering, dat helaas tegenwoordig veelal bij organisaties ontbreekt.
Volgens de auteurs zijn de drie belangrijkste voordelen van BPM: het verbeteren van de prestaties van processen, een uitgebreid operationeel inzicht en transparantie en meer flexibiliteit. Bedrijfsprocessen kunnen worden verbeterd op het gebied van prestaties, efficiëntie en effectiviteit. Middelen om dit te bereiken zijn: automatisering, een betere coördinatie van procesmedewerkers en uitgebreide mogelijkheden voor command & control. Bovendien maakt optimalisatie het mogelijk om processen te simuleren en te testen, de prestaties te monitoren en real-time oplossingen aan te bieden. BPM biedt een enkelvoudige ontwerpomgeving die een modelgedreven aanpak ondersteunt. Hiermee faciliteert de technologie een what you model is what you run aanpak voor het definiëren en implementeren van nieuwe processen. Met BPM s mogelijkheden voor monitoring kunnen real-time, end-to-end processen zichtbaar worden gemaakt en belangrijke meetwaarden worden geanalyseerd. Tot slot verbetert BPM de flexibiliteit van de gehele organisatie door een betere samenwerking, een beter hergebruik en snellere ontwikkeling van nieuwe procesapplicaties en het gebruik van een persoonlijke werkomgeving voor het verder versterken van kennismedewerkers en besluitnemers.
De lijn tussen IT en de business zal continu vervagen totdat ze niet meer van elkaar zijn te onderscheiden. BPM speelt een hoofdrol in deze trend. Een trend die in termen van kosten en tijd de afstand verkleint tussen een innovatie en de daadwerkelijke implementatie en uitvoering hiervan , zegt Garimella. In deze context brengt BPM de business en IT bij elkaar om kosten te reduceren en tegelijkertijd de bedrijfsprestaties te verbeteren. Als men de snelheid in ogenschouw neemt waarmee deze resultaten kunnen worden bereikt wat vaak een kwestie van enkele dagen is is het duidelijk dat BPM een unieke mogelijkheid biedt voor CIO s, architecten en business analisten om te streven naar leiderschap binnen hun organisaties. We hebben BPM Basics for Dummies dan ook opgesteld als een strijdkreet of motto voor díe directeuren die voorop gaan in deze opdracht.
Op basis van de praktijkervaringen van de auteurs helpt BPM Basics For Dummies diegenen die aan de slag willen gaan met BPM op weg. Het boek biedt een stapsgewijze leidraad voor de manier waarop BPM succesvol kan worden geïmplementeerd. De auteurs geven aan dat het in de meeste gevallen niet verstandig is om het meteen groots aan te pakken. Gebruikers moeten juist het potentieel van BPM inzetten om een snelle ROI te realiseren met behulp van een stapsgewijze ingebruikname. Omdat het een praktisch boek is, gebruiken de auteurs een top tien van praktijkverhalen en valkuilen die moeten worden vermeden.
De Dummies-aanpak heeft vele technologieën en managementdisciplines geholpen een breder publiek te bereiken. Door toegankelijke beschrijvingen en duidelijke voorbeelden hopen we meer en bredere discussies uit te lokken over de rol die BPM kan spelen binnen een organisatie. Vooral bij medewerkers die werken op gescheiden afdelingen , zegt Lees. Ons onderzoek heeft aangetoond dat een stijgend aantal bedrijven BPM inzet voor het versmelten van hun procesverbeterstrategieën met de nieuwe generatie van meer aanpasbare software voor bedrijfsinfrastructuur. Hiermee zijn zij in staat om hun concurrentie voorbij te streven. Dit succes positioneert BPM Basics For Dummies als een boek dat iedereen moet lezen die snel grip wil krijgen op dit fenomeen.
De speciale editie van Software AG is exclusief verkrijgbaar in het Engels, Frans,Duits en Spaans in een papieren en elektronische versie. Kijk voor meer informatie over het verkrijgen of het downloaden van het boek op
###
Over Software AG
Software AG is de grootste onafhankelijke leverancier van bedrijfsinfrastructuur software. Onze 4.000 internationale klanten bereiken meetbare bedrijfsresultaten door het moderniseren en automatiseren van hun IT-systemen en het snel bouwen van nieuwe systemen en processen. Klanten kunnen met Software AG s oplossingen voldoen aan hun groeiende eisen en wensen.
Ons toonaangevende productportfolio omvat de beste oplossingen voor het beheren van data, het mogelijk maken van Service-Oriented Architecture en het verbeteren van bedrijfsprocessen. Door de combinatie van bewezen technologie met marktkennis en best practices kunnen onze klanten hun organisaties sneller verbeteren en onderscheiden.
Software AG heeft meer dan 35 jaar ervaring in de IT-markt. De organisatie heeft ruim 3.800 medewerkers in dienst, verdeeld over vestigingen in vijftig landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Software AG is genoteerd aan de Frankfurt Stock Exchange (TecDAX, ISIN DE 0003304002 / SOW). In 2006 boekte Software AG een omzet van 483 miljoen euro. Meer informatie over Software AG is te vinden op
Contact
Eefje Bouwmans
Marketing Specialist
Software AG
Telefoon 020 581 4100
Aleksandra Andjelic
PR-adviseur
Eigen_Zinnig PR & Communicatie
Telefoon 06 24 24 56 79