Gemeente Moerdijk
27-05-2008: Gemeente Moerdijk wéér beste dienstverlening
Vriendelijke, deskundige medewerkers die zich inleven in de situatie
van de klant. Duidelijke informatie. Wachttijden van nog geen vijf
minuten. De bezoekers van het gemeentehuis zijn tevreden over de
dienstverlening van de gemeente Moerdijk. Zéér tevreden zelfs. Want
met een 8 als rapportcijfer staat Moerdijk alweer, net als vorig jaar,
op nummer één in Nederland wat betreft de klanttevredenheid over haar
dienstverlening.
Dit alles blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat in april is
uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Team Benchmarking
Publiekszaken. Daarbij zijn ruim 13.000 bezoekers van de gemeentelijke
balies ondervraagd. Het grootschalig onderzoek maakt deel uit van
Benchmarking Publiekszaken, een project waarin bijna 100 gemeenten
zich met elkaar vergelijken.
Henk Valkenburg
Vorig jaar was Moerdijk ook al de nummer één van Nederland. Dit
jaar deelt zij die eerste plaats met de gemeenten Skarsterlân,
Leidschendam-Voorburg, Kerkrade, Rijssen-Holten en Twenterand.
Manager Front-Office Henk Valkenburg: ,,Uiteraard zijn wij erg
trots om wéér de nummer één van Nederland te zijn. Het vergt een
hoop inzet en kwaliteit van alle medewerkers binnen de gemeente om
zon eerste plaats te bemachtigen. Maar om die plaats ook te
behouden is nóg moeilijker.
Valkenburg beseft dat de gemeente vanwege de uitkomst van het
onderzoek niet tevreden achterover kan leunen. Wij als gemeente
streven er voortdurend naar om onze dienstverlening richting de
klanten te verbeteren. Het onderzoek geeft ook aan op welke punten
we nog beter kunnen scoren. Zo blijkt dat onze klanten bijvoorbeeld
niet allemaal even tevreden zijn over de parkeergelegenheid rondom
het gemeentehuis. Met dit punt kunnen we dus weer aan de slag om
een nóg betere dienstverlening richting onze klanten te realiseren.
Opnieuw tijd voor een feestje dus. Maar dan het liefst wel ná
werktijd, want er staan alweer klanten bij de balie!