Gemeente Moerdijk


27-05-2008: Gemeente Moerdijk wéér beste dienstverlening

Vriendelijke, deskundige medewerkers die zich inleven in de situatie van de klant. Duidelijke informatie. Wachttijden van nog geen vijf minuten. De bezoekers van het gemeentehuis zijn tevreden over de dienstverlening van de gemeente Moerdijk. Zéér tevreden zelfs. Want met een 8 als rapportcijfer staat Moerdijk alweer, net als vorig jaar, op nummer één in Nederland wat betreft de klanttevredenheid over haar dienstverlening.

Dit alles blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat in april is uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Team Benchmarking Publiekszaken. Daarbij zijn ruim 13.000 bezoekers van de gemeentelijke balies ondervraagd. Het grootschalig onderzoek maakt deel uit van Benchmarking Publiekszaken, een project waarin bijna 100 gemeenten zich met elkaar vergelijken.

Henk Valkenburg

Vorig jaar was Moerdijk ook al de nummer één van Nederland. Dit jaar deelt zij die eerste plaats met de gemeenten Skarsterlân, Leidschendam-Voorburg, Kerkrade, Rijssen-Holten en Twenterand. Manager Front-Office Henk Valkenburg: ,,Uiteraard zijn wij erg trots om wéér de nummer één van Nederland te zijn. Het vergt een hoop inzet en kwaliteit van alle medewerkers binnen de gemeente om zon eerste plaats te bemachtigen. Maar om die plaats ook te behouden is nóg moeilijker.

Valkenburg beseft dat de gemeente vanwege de uitkomst van het onderzoek niet tevreden achterover kan leunen. Wij als gemeente streven er voortdurend naar om onze dienstverlening richting de klanten te verbeteren. Het onderzoek geeft ook aan op welke punten we nog beter kunnen scoren. Zo blijkt dat onze klanten bijvoorbeeld niet allemaal even tevreden zijn over de parkeergelegenheid rondom het gemeentehuis. Met dit punt kunnen we dus weer aan de slag om een nóg betere dienstverlening richting onze klanten te realiseren.

Opnieuw tijd voor een feestje dus. Maar dan het liefst wel ná werktijd, want er staan alweer klanten bij de balie!