FIFA, EA EN PLAYSTATION BEKRONEN FIFA INTERACTIVE WORLD PLAYER 2008
Alfonso Ramos (Spanje) triomfeert In FIFA's wereldwijde voetbalgametoernooi
Genève (Zwitserland) en Londen (Verenigd Koninkrijk), 26 mei 2008 - Het Sony Centre in Berlijn stond zaterdag bol van de intense voetbalactie tijdens de explosieve finale van het virtuele voetbalseizoen in de FIFA Interactive World Cup (FIWC). De 32 beste interactieve voetballers ter wereld namen het tegen elkaar op om de ultieme titel "FIFA Interactive World Player 2008" binnen te slepen. Tijdens een ongelofelijke demonstratie van tactiek en vaardigheden op de PLAYSTATION®3-versie van EA SPORTS(TM) FIFA 08, versloeg Alfonso Ramos zijn tegenstander Michael Ribeiro (3-1) onder luid applaus van het uitzinnige publiek. Hij haalde de felbegeerde titel als 20.000 dollar aan prijzengeld binnen en werd ook uitgenodigd voor het FIFA World Player Gala in Zürich op 12 januari 2009, waar hij wereldberoemde voetbalsterren kan ontmoeten.
Een fantastische dag voetbal resulteerde in een eindstrijd tussen de twee beste spelers tijdens een zinderende finale waar wereldklasse aan vaardigheden en emoties de boventoon voerden. Het spel kwam al snel uit de startblokken toen Alfonso's Barcelona team aan kop kwam door een schitterende kopbal. Zijn overheersing werd bevestigd door een beslissende afmaker door Eto'o vroeg in de tweede helft. Michael, die ook met het team van Barcelona speelde, beantwoordde met een klassegoal die de stand op 2-1 bracht. Alfonso liet echter al snel zijn vastberadenheid zien en met nog minder dan tien minuten op de klok wist hij zijn voorsprong met 2 goals terug te brengen. Michael kwam nog sterk terug maar op het einde bleek Alfonso's verdediging te sterk en het spel eindigde met een overtuigende uitslag van 3-1.
De play off voor de derde en vierde plek werd gespeeld tussen Andre Casagrande Buffo uit Brazilië en Dominik Posch uit Oostenrijk. Tijdens een zwaar bevochten duel won de Oostenrijker uiteindelijk met 2-1.
"Ik kwam hier om mijn best te doen, maar dat ik het zo ver zou schoppen had ik nooit gedacht. Het was een absoluut fantastische dag om mijzelf te mogen meten met 's werelds beste virtuele voetbalspelers, daar gaat het om tijdens dit toernooi" zegt Alfonso Ramos. " Ik ben werkelijk trots om de allereerste spanjaard te zijn die de title FIFA Interactive World Player mag dragen en kijk uit naar het verdedigen van mijn titel volgend jaar."
Terwijl de avond viel over Berlijn, beleefden 20.500 toeschouwers de spannendste momenten van het grootste virtuele voetbalevenement ooit, aangevuld door spectaculaire optredens van de Duitse rapartiest Das Bo. Het evenement werd mede gepresenteerd door Anthony Baffoe, de Ghanese international die als eerste Afrikaanse voetballer in de Duitse Bundesliga meespeelde.
"Gefeliciteerd Alfonso Ramos! De vaardigheden van deze vierde FIFA Interactive World Player van het jaar zijn werkelijk verbluffend," zegt Romain Rossi, directeur Marketing van EA SPORTS. "Dit toernooi is een fantastische demonstratie van de passie die alle voetbalfans voelen. We zijn er zonder twijfel in geslaagd de emotie van het echte spel naar de virtuele wereld over te brengen. Het is een fantastisch seizoen geweest en iedereen bij FIFA en PlayStation kijkt nu al reikhalzend uit naar de aftrap van het FIFA Interactive World Cup 2009 later dit jaar."
"Dit jaar is PlayStation voor het eerst actief betrokken bij de FIFA Interactive World Cup en al onze verwachtingen zijn uitgekomen," aldus Darren Carter, vice-president Consumentenmarketing van Sony Computer Entertainment Europa. "Uit dit evenement is duidelijk gebleken hoe geweldig de technologie van de PS3 is. Echt én virtueel voetbal zijn nog nooit zo harmonieus samengebracht, mede dankzij de fantastische verbindingsmogelijkheden van het PLAYSTATION®Network. We verheugen ons op een voortdurende samenwerking met EA en FIFA en feliciteren Alfonso Ramos met zijn grandioze overwinning."
De grote finale van dit jaar markeerde het einde van de vierde jaarlijkse FIFA Interactive World Cup. Zeven maanden lang gingen gamers de intense competitie aan op de virtuele voetbalvelden van EA SPORTS(TM) FIFA 08 op de PLAYSTATION®3. Spelers van overal ter wereld, van Australië tot Zuid-Afrika, van Brazilië tot Korea en van de VS tot Italië, dribbelden en scoorden zich een weg door de twintig live kwalificatiewedstrijden. Meer dan 25.000 spelers namen het tegen elkaar op in de online voorronden via PLAYSTATION®Network. Alleen de 32 beste spelers mochten deelnemen aan de grote finale en strijden om de ultieme interactieve voetbaltitel.
###
Meer informatie over de FIFA Interactive World Cup, waaronder een overzicht van de 32 finalisten, vind je op
Ga voor foto's van de FIFA Interactive World Cup Grand Final en kwalificatie-evenementen naar:
Opmerking voor editors:
Neem voor meer informatie contact op met:
Electronic Arts
Bettina Munn (
Tel: +41 22 316 1327
FIFA
FIFA Media Department
Delia Fischer (
Tel: +41-43/222 7272
Fax: +41-43/222 7373
SCEE
Nick Caplin (
Sony Computer Entertainment Europe Ltd
Tel: +44 207 859 5301(5349) Fax: + 44 207 859 5036
Info over Electronic Arts
Electronic Arts Inc. (EA) is de grootste ontwikkelaar en uitgever ter wereld op het gebied van interactieve entertainmentsoftware. Het hoofdkantoor is gevestigd in Redwood City, Californië. Het in 1982 opgerichte bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling, uitgifte en wereldwijde verspreiding van interactieve software voor videogamesystemen, personal computers, mobiele telefoons en internet. Electronic Arts brengt zijn producten onder vier merknamen op de markt: EA SPORTSTM, EATM, EA SPORTS FreestyleTM en POGOTM. In het boekjaar 2008 registreerde EA 3,67 miljard dollar aan opbrengsten en bezat het bedrijf 27 titels waarvan meer dan één miljoen exemplaren zijn verkocht. EA's homepage en online gamesite zijn te vinden op www.ea.com. Ga voor meer informatie over de producten van EA en de volledige teksten van persberichten naar http://info.ea.com.
Electronic Arts, EA, EA SPORTS, EA SPORTS Freestyle en POGO zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Electronic Arts Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen.
Info over FIFA
Al meer dan 100 jaar is de Fédération Internationale de Football Association, opgericht op 21 mei 1904 in Parijs, hoofd van de internationale voetbalfamilie. Onder leiding van de achtste president, Joseph S. Blatter (Zwitserland), blijft FIFA zich vanuit het hoofdkantoor in het Zwitserse Zürich ontwikkelen als moderne en dynamische bond. De basis van de wereldomvattende voetbalfamilie wordt gevormd door de bonden die lid zijn van FIFA. In 1904 waren dat er zeven, en inmiddels is deze familie uitgegroeid tot 208 aangesloten bonden, eveneens georganiseerd in zes confederaties wereldwijd.
De activiteiten van FIFA gaan veel verder dan de vele competities, met als hoogtepunt het grootste evenement voor een enkele sport ter wereld: de FIFA World Cup(TM). In projecten zoals het FIFA GOAL-programma en vele andere ontwikkelings- en liefdadigheidsactiviteiten (waaronder de Football for Hope-beweging die sociale en menselijke ontwikkeling stimuleert), geeft FIFA materiële, financiële en promotionele steun om overal ter wereld de voetbalsport te ontwikkelen. Voor de sport. Voor de wereld. Ga naar www.FIFA.com voor meer informatie over FIFA en de verschillende FIFA-initiatieven.
Info over Sony Computer Entertainment Europe Ltd.
Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), met Londen als hoofdkantoor, is verantwoordelijk voor de distributie, marketing en verkoop van software en hardware voor de PLAYSTATION®3, PlayStation®2, PSP(TM) (PlayStation®Portable) en PLAYSTATION®Network in 99 gebieden in Europa, het Midden Oosten, Afrika en Oceanië. SCEE verzorgt ook de ontwikkeling, uitgifte, marketing en distributie van entertainmentsoftware en beheert licentieprogramma's voor derde partijen voor de platforms in deze gebieden. Sinds de lancering van de PLAYSTATION 3, in november 2006, zijn er wereldwijd ruim 10,5 miljoen consoles verkocht en de verkoop blijft doorgaan op recordniveau. PlayStation 2 is met meer dan 127 miljoen verkochte consoles wereldwijd nog steeds een van de meest succesvolle elektronicaproducten voor de consumentenmarkt ooit. Sinds de lancering van PSP in het najaar van 2004 zijn er wereldwijd meer dan 34 miljoen exemplaren verkocht, een sterke bevestiging van het belang van de markt voor draagbare entertainmentproducten. De interesse in netwerktoepassingen en netwerkgamen en de beschikbaarheid daarvan is enorm toegenomen. Meer dan 5 miljoen mensen hebben zich ingeschreven op PLAYSTATION@Network, de gratis toegankelijke interactieve game-omgeving. Er zijn bovendien meer dan 81 miljoen items gedownload.
Raadpleeg voor meer informatie over PlayStation-producten:
www.playstation.com of bezoek het virtuele perscentrum op:
www.scee.presscentre.com.
PlayStation, PSP, en het PlayStation-logo zijn geregistreerde handelsmerken van Sony Computer Entertainment Inc. UMD (Universal Media Disc) is een handelsmerk van Sony Computer Entertainment Inc. Alle overige handelsmerken zijn het eigendom van de respectieve eigenaren.