De nieuwe Peugeot 407: nog meer rijplezier
(5/26/2008)
Met gedurfde en sportieve elegantie gekoppeld aan efficiënt rijgedrag
gaven de Peugeot 407 Berline en SW meteen al wat meer pit aan het
M2-segment, het segment van de hogere middenklasser voor het vaak wat
traditioneel ingestelde publiek. In de loop van deze zomer wordt de
407 op een aantal punten nog verder verbeterd om zo tegemoet te komen
aan de verwachtingen van zijn klanten.
Peugeot heeft de 407 dan ook ontwikkeld voor mensen die belang hechten
aan het uiterlijk van een auto, de technische eigenschappen en het
rijplezier. Vooral de SW is enorm veelzijdig en kan gebruikt worden
voor recreatieve doeleinden, met familie of vrienden, of voor het
werk.
De 407 ⦠Een leeuw in hart en nieren â¦
Een van de aantrekkelijke eigenschappen van de 407 schuilt in het
katachtige uiterlijk en de originele vormgeving â schuin naar voren
geplaatste voorruit, lang aflopende achterruit â een auto met een
uniek karakter.
De voorkant toont duidelijk een verwantschap met de leeuw van het
merk. De grote koplampen en luchtinlaat getuigen van een perfecte
harmonie tussen de techniek en de gedurfdheid van het ontwerp. Met dit
dynamische karakter heeft de 407 de toon gezet voor een nieuwe
generatie auto's van het merk.
Het katachtige komt natuurlijk ook terug in de uitzonderlijke
wegligging, waarbij gekozen is voor de beste technieken en een
aangepast onderstel voor meer efficiëntie en comfort.
In 2008 ⦠De nieuwe 407
Een subtiel aangepast design voor een elegantere vormgeving aan
binnen- en buitenkant. De dynamische en gewaagde stijl blijft
natuurlijk behouden.
Een verhoogd comfort door nieuwe uitrusting, zoals de parkeerhulp
vóór en het nieuwe communicatiesysteem. Dit alles wordt gecombineerd
met een ruim aanbod aan geavanceerde 4- en 6-cilinder
HDi-dieselmotoren, de favoriet van de 407.
De 2.0 l HDi-motor heeft voortaan een vermogen van 103 kW (ong. 140
pk), 3 kW meer dan de vorige versie. Met een verbruik van 5,6 l/100 km
en een verminderde CO2-uitstoot van 150 g/km is hij bovendien
zuiniger en milieuvriendelijker. Deze motor voldoet nu al aan de
toekomstige Euro 5-norm; wederom een bewijs dat Peugeot voortdurend
probeert om de nieuwe modellen zo milieuvriendelijk mogelijk te maken.
Het roetfilter is inmiddels in alle landen standaard doorgevoerd op
de407-modellen met HDi-dieselmotor. Vanwege het zuinige
brandstofverbruik en de beperkte CO2-uitstoot (slechts 140 g/km voor
de berline en de SW) is vooral de 110pk 1.6HDiF interessant.
Daarnaast is er in diverse landen nu ook een nieuwe 2.0 l
Bioflex-motor leverbaar, die werkt op E85-brandstof.
⦠Kortom, de zomer van 2008 is voor Peugeot een mooie gelegenheid om
autoliefhebbers te verleiden met een nog aantrekkelijker 407, in
berline en SW uitvoering.
AutoRai