MAN TGX met Getrex racetrailer voor Beekman Transport
(5/26/2008)
Voor het vervoer van exclusieve voertuigen heeft Beekman Transport een
hightech trailer met dubbele laadvloer in gebruik genomen, met een MAN
TGX als trekker.
Ruim zeventig jaar geleden begon Marten Beekman, onder de naam M.
Beekman & Zn., vanuit Ugchelen met het vervoer van hout uit de bossen
naar handelaren in de buurt. In de tussenliggende periode is het
familiebedrijf uitgegroeid tot een moderne onderneming met een
wagenpark van ruim zeventig trekkende eenheden en hoogwaardige
warehousefaciliteiten. Aan de Oude Berghuizerweg in Apeldoorn beschikt
Beekman Transport over 25.000 vierkante meter, voldoende voor 36.000
palletplaatsen. Logistieke activiteiten en op- en overslag zijn
vandaag de dag niet meer weg te denken uit het bedrijf, maar het
transport vormt nog altijd de solide basis. Alfred Beekman, directeur:
âOndanks de snelle groei van onze onderneming zijn de lijnen kort
gebleven. En in het besef dat betrouwbaarheid een groot goed is,
hebben wij flexibiliteit en het motto âafspraak is afspraakâ hoog in
ons vaandel staanâ.
Naast warehousing en distributie heeft Beekman Transport ook speciaal
transport als specialiteit. Dat komt tot uiting in het vervoer van
nieuwe topklasse voertuigen voor Ponâs Automobielhandel en van
racewagens, oldtimers, klassiekers en andere exclusieve autoâs. Onder
andere voor dit werk heeft Beekman Transport een nieuwe MAN TGX in
gebruik genomen. De antracietkleurige trekker wordt ingezet met een
bijpassende oplegger van Getrex Racetrailers uit Mierlo. De heer
Beekman: âMet deze combinatie reageren we op de vraag vanuit de
automobielindustrie, de racewereld en van de organisatoren van
evenementen en showproducties. Daar was men op zoek naar een bedrijf
dat hun kostbare en kwetsbare lading veilig en discreet vervoeren
kanâ.
Als basis heeft Getrex een semi-dieplader met zeer kleine wielen
gebruikt om tot een maximale inwendige hoogte te komen. De wanden van
de bijna veertien meter lange, gesloten trailer zijn van zeer sterke
kunststof. Binnenin is een hydraulisch verstelbare tweede vloer
aangebracht met een hefvermogen van tien ton â voldoende voor het
vervoer van vier tot zes autoâs ineens. Om ze te laden is aan de
achterzijde een vijf meter lange, horizontaal bewegende liftklep
gemonteerd met een hefvermogen van 3.000 kilo. Lichtstraten in het
interieur en volop bevestigingpunten staan borg voor een goed zicht en
veilige transportomstandigheden.
Overigens bestaat de lading niet altijd uit exclusieve voertuigen,
want Beekman Transport is ook de huisvervoerder van MotracLinde, een
andere naam uit de Pon-groep. âWij gebruiken zelf al het intern
transportmaterieel van dit merk en hebben vier combinaties op de weg
voor het transport ervanâ, vertelt Beekman. âEn soms zetten we daar
ook deze nieuwe combinatie bij in. Zij het dan zonder gebruik van de
tweede laadvloer.â
Beekman Transport heeft een groot aantal MANâs in de vloot. âEen
betrouwbaar product met een mooie uitstraling, zeker na de komst van
de TGA en de TGX. Bovendien hebben we een prima relatie met onze
dealer, MAN Apeldoorn. Weliswaar voeren we al het onderhoud zelf uit,
maar ook dan moeten de onderdelenleveranties en de technische
ondersteuning goed geregeld zijn. En dat is bij MAN het geval.â
The European Road Transport Show 2007
BedrijfsautoRAI