Ingezonden persbericht


Bekende voetballers en jonge golfers mixen voetbal en golf voor goede doel

Canon GolfSoccer: penalties nemen op de green voor KidsRights

Hoofddorp, 25 mei 2008 - Bekende (oud-)voetballers en topgolfers, onder wie veel jonge talenten, hebben vandaag 40.000 euro bijeengespeeld voor Stichting KidsRights tijdens het derde Canon GolfSoccer toernooi op golfbaan De Goyer. In Eemnes speelden bekende golfpro's en bekende voetballers samen met relaties van Canon en talentvolle jeugdleden van De Goyer 18 holes, afwisselend voetbal en golf. Voetballers als Aaron Winter, Brian Roy, Cedric van der Gun, Gregor van Dijk, Peter van Vossen, Sjaak Swart en Sören Lerby lieten zowel hun voeten als hun handen spreken. Aan het eind van de dag kon Canon Nederland een cheque met de opbrengst overhandigen aan de Stichting KidsRights.

Het is de derde keer dat Canon dit charity toernooi houdt. De wedstrijd is een mix tussen voetbal en golf. Waar de ene keer een golfbal wordt geslagen, wordt op de volgende hole een voetbal geschoten. Het principe van het spel blijft hetzelfde: wie in de minste slagen of schoten de hole bereikt, wint. Op de voetbalholes was het doel gevarieerd: de ene keer moest in een basket worden gemikt, op hole 18 werd afgerond op de achterkant van een spelersbus. Die stond open en de spelers moesten daar in één schot een voltreffer op maken.

Relaties van Canon die deelnemen aan GolfSoccer, betalen een bedrag voor hun deelname. Deze bedragen vormen samen de som die aan KidsRights wordt overgemaakt. 's Avonds kregen de acteurs Erik de Vogel en Caroline de Bruin, bekend van hun hoofdrollen in neerlands belangrijkste soapserie Goede Tijden Slechte Tijden en ambassadeurs van KidsRights, een cheque uit handen van Martin Trampe, Managing Director van Canon Nederland. Met de donatie van 40.000 euro financiert KidsRights een project dat zich richt op kinderen in de omgeving van Sizanani, Zuid-Afrika. Veel van deze kinderen hebben hun ouders verloren aan AIDS. KidsRights steunt hen met alle hulp die ze écht nodig hebben. Bijvoorbeeld met de uitvoering van het Sizanani voorlichtings-, onderwijs- en prevention programma dat ongeveer 1500 kinderen voor één jaar onderwijs kan bieden.

KidsRights krijgt 40.000 euro
KidsRights is een van oorsprong Nederlandse organisatie, die zowel fondsen als aandacht werft voor kwetsbare kinderen. Wereldwijd werkt KidsRights direct samen met bestaande, goed lopende lokale hulpprojecten. Elke donatie komt zonder aftrek van kosten direct terecht bij geselecteerde kinderprojecten. In de media komt KidsRights op voor kinderen, die gewoonlijk geen stem hebben. Om de effectiviteit van de organisatie nog meer te vergroten, werkt KidsRights samen met een wereldwijd netwerk van lokale en internationale partner-organisaties, van kleinere projecten in Afrika tot aan de International Labour Organisation van de Verenigde Naties.

"Onze betrokkenheid bij KidsRights sluit volledig aan op Kyosei, Canons bedrijfsfilosofie. De Kyosei-filosofie staat voor samenleven en samenwerken voor het algemeen belang. Daarin past de steun aan goede doelen, zoals KidsRights, maar bijvoorbeeld ook aan het Fonds Slachtofferhulp en het Rode Kruis. Canon ondersteunt daarnaast op een breed front tal van culturele en sportieve activiteiten, zoals het EK-voetbal en golf. GolfSoccer vormt daarin een perfecte combinatie. We zijn blij dat we 40.000 euro kunnen overmaken naar KidsRights", aldus Trampe.

Over Canon
Sinds de oprichting in 1935 is Canon een toonaangevende leverancier van innovatieve producten en oplossingen op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie voor consumenten en zakelijk gebruikers. Canon investeert jaarlijks 7,9 procent van de jaaromzet in Research en Development. Canon heeft de ambitie om in elke branche waarin het actief is, wereldwijd een nummer één positie in te nemen. Hier maken wereldwijd meer dan 118.000 werknemers zich sterk voor. De bedrijfsfilosofie van Canon is Kyosei en betekent 'samenleven en samenwerken voor het algemeen belang'. Deze filosofie klinkt door in Canons missie, doelstellingen en cultuur. Vanuit deze Kyosei-gedachte ondersteunt Canon verschillende initiatieven op maatschappelijk, cultureel en sportief vlak. Meer informatie over Canon is te vinden op: www.canon.nl.


- EINDE PERSBERICHT -

Noot aan de redactie (

Ingezonden persbericht