Ingezonden persbericht

LaSer Nederland voorloper van gespreid betalen van internetaankopen

Nieuwe dienst zorgt voor extra omzetmogelijkheden van webwinkels

's-Hertogenbosch, 22 mei 2008 - LaSer Nederland, onder andere grootste uitgever van co-branded Visa-creditcards (zoals de Gamma Visa Card en de Van der Valk Visa Card) en moederbedrijf van PrimeLine, Sygma Finance en Directa.nl, lanceert als eerste financiële dienstverlener in Nederland een unieke, nieuwe dienst waarbij consumenten hun aankopen via internet voor het eerst gespreid kunnen betalen. LaSer Nederland heeft hiermee een primeur. Kopen via internet op afbetaling via LaSer Nederland is eenvoudig en veilig. Via simpele handelingen is de consument in staat om producten die later betaald kunnen worden, aan te schaffen. Wanneer een klant kiest voor gespreid betalen, zorgt LaSer Nederland voor de volledige administratieve afhandeling van de gespreide betaling en alle benodigde toetsingen, waarbij de regels van VFN worden nageleefd zoals dat ook wordt gedaan op de winkelvloer.

LaSer Nederland, onderdeel van de Franse LaSer Groep, is al jaren actief op het gebied van creditcards, kredietverstrekking op de winkelvloer en loyaliteitsprogramma's. Het bedrijf werkt daarbij nauw samen met een groot aantal retailers.

Met de nieuwe dienstverlening breidt LaSer Nederland zijn netwerk uit naar het groeiende aantal webwinkels dat hun klanten in staat wil stellen gespreid te betalen. Volgens LaSer Nederland is de behoefte daaraan groot. Ze ziet volop mogelijkheden voor onder meer de reissector en de elektronicabranche om met gespreide betaling de omzet te stimuleren.

"Gespreid betalen is in gewone winkels al jaren gemeengoed", zegt José Heussler, algemeen directeur van LaSer Nederland. "Maar op internet bestaat tot nu toe nergens ter wereld een vergelijkbare service, terwijl het aantal webwinkels en de omzet die in de afgelopen jaren via het internet gerealiseerd wordt, sterk zijn toegenomen. Dat is voor ons aanleiding geweest om onze dienstverlening uit te breiden naar het internet. Wij kunnen daarbij optimaal profiteren van de ruime ervaring die wij hebben opgedaan met onze financiële dienstverlening op de winkelvloer."

LaSer Nederland heeft de afgelopen maand in samenwerking met IMpact Retail, eigenaar van de internetwinkel Modern.nl, een proef gedaan met de nieuwe dienst. Deze test is succesvol verlopen. Inmiddels hebben verschillende grote retailers belangstelling getoond voor dit nieuwe LaSer-concept. "Deze service leent zich niet alleen uitstekend voor bedrijven in de elektronicabranche, maar bijvoorbeeld ook voor de reiswereld en de auto- en motorbranche", aldus Heussler. "In die sectoren gaat het in de regel om grotere bestedingen. Wanneer een consument deze op basis van een krediet gespreid kan betalen, neemt de kans op een daadwerkelijke koop sterk toe."

Over LaSer Nederland
LaSer Nederland B.V. is dé innovatieve serviceorganisatie die klantwaardeprogramma's voor cards, loyaliteit en financiële diensten op maat aanbiedt. LaSer Nederland, onderdeel van het Franse LaSer Groep, is sinds 1996 toonaangevend in retail en partner van vooraanstaande consumentenbedrijven in meerdere branches. LaSer Nederland is onderdeel van de Franse LaSer Group (een van de grootste creditcard- en loyaltyspecialisten in Europa) en heeft haar wortels in de retail. Ze behoort tot de top van de markt voor consumptief krediet en customer loyalty management. Naast loyaltyprogramma's, kredietverstrekking en alle daarmee samenhangende diensten die inzage geven in de nieuwste trends en ontwikkelingen op de Europese retailmarkt, richt LaSer Nederland haar pijlen op het uitgeven van creditcards en -creditcardconcepten. Deze vormen dé basis voor marketingprogramma's die leiden tot versteviging van de klantenbinding en optimalisatie van de winstgevendheid. LaSer Nederland biedt een breed totaalpakket aan en is dé passende en prominente businesspartner voor o.a. Gamma, Dixons, IKEA en MediaMarkt.



Ingezonden persbericht