Ingezonden persbericht
Discovery Channel en Animal Planet steunen LLink
Discovery Channel en Animal Planet steunen de ledenwerfactie van LLink. LLink moet aan het
einde van het jaar 150.000 leden hebben om in het publieke bestel te kunnen blijven bestaan.
Op dit moment heeft LLink slechts 53.000 leden. Discovery Channel en Animal Planet
ondersteunen de actie door middel van het verstrekken van gratis zendtijd aan LLink.
De publieke omroep Llink is de groenste omroep van Nederland. Als groenste commerciële zendergroep
van Nederland is het voor Discovery Networks Benelux een logische stap om LLink te ondersteunen.
Jochem de Jong, Algemeen Directeur van Discovery Networks Benelux: "Discovery Networks Benelux
draagt LLink een warm hart toe. Natuurlijk concurreren we met Discovery Channel ook met de publieke
omroep, maar juist LLink is een onderscheidend geluid in Hilversum. Het is als televisiezender heel
makkelijk om rondom ecologie en 'groen' zomaar wat te roepen, maar juist Discovery kan hier echt wat
doen! Gedurende de komende weken zullen we op onze zenders Discovery Channel en Animal Planet
reclamespots van LLink uitzenden om hen te helpen met het werven van leden."
Bij Discovery Networks zit 'groen' wereldwijd in het hart van de missie. Animal Planet is al 12 jaar het
enige entertainment kanaal dat kijkers een volledig op dieren en natuur gefocuste programmering biedt.
Op 4 juni aanstaande wordt Planet Green bij 50 miljoen huishoudens gelanceerd in Amerika, het eerste 24
uurs econetwerk met een duurzaam karakter. Dichterbij huis lanceert Discovery Channel in september het
ambitieuze project Project Earth in Nederland, waarin innovatieve oplossingen worden aangedragen voor
wereldwijde milieubedreigingen. Zo worden de ijskappen bijvoorbeeld in thermodekens gewikkeld om
verdere smelting te voorkomen. Ook is het nieuwe pand aan het Kraanspoor dat Discovery Networks
Benelux per 19 mei heeft betrokken ecologisch verantwoord.
o-o-o-o
Aanvullende informatie voor de redactie: Discovery Communications is de grootste producent van documentaire, film- en entertainmentmateriaal
ter wereld, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 170 landen. Discovery Networks geeft zijn publiek de kans de wereld te
ontdekken en beloont de nieuwsgierigheid van kijkers met meer dan 100 internationale televisiemerken, aangevoerd door Discovery Channel, Animal
Planet, Discovery Science and Discovery HD, naast toonaangevende consumenten- en leerzame producten en service biedt Discovery Networks een
uitgebreide portfolio van digitale media services, inclusief HowStuffWorks.com. In Europa, het Midden-Oosten en Afrika bereiken 12 merken van
Discovery 170 miljoen gecumuleerde abonnees in 103 landen met programmering in 24 talen. Discovery Communications is eigendom van Discovery
Holding Company (nasdaq: disca, discb), Advance/Newhouse Communications en John S. Hendricks, oprichter en voorzitter van het bedrijf.