Persbericht
22 mei 2008
Schreiner & Van Bokkel wijzigt naam in SVBmedia
~ Mediabureau verkort zijn naam en stelt dienstenpakket centraal ~
Schreiner & Van Bokkel, één van de toonaangevende mediabureaus in Nederland en opgericht in 1991, heeft zijn naam veranderd in SVBmedia. Deze naamsverandering komt voort uit een steeds verdergaande professionalisering die het mediabureau heeft doorgemaakt. Bovendien sluit de nieuwe naam aan bij de huidige marktontwikkelingen en benadrukt het de centrale positie van media. De link naar het verleden blijft bestaan, de naam verwijst naar de oprichters van het bureau, Pierre Schreiner en Frans van Bokkel.
SVBmedia is onderdeel van PUBLIGroupe, een Zwitserse beursgenoteerde onderneming die zich bezighoudt met het vermarkten van commerciële communicatie in Europa en daarbuiten. Het van oorsprong Nederlandse SVBmedia is een full service mediabureau dat zich voornamelijk richt op ondernemingen in het middensegment en dat zijn diensten strategie, planning, inkoop, executie en administratie verleent voor alle mediumtypes. Verder speelt het bureau met webbased serviceproducten, als een opmaakmodule voor digitale advertenties, in op web 2.0-ontwikkelingen. De dienstverlening en omzet op het gebied van interactieve media services is de laatste jaren sterk gestegen door investeringen in personeel en middelen.
In de vier Nederlandse vestigingen van SVBmedia werken ruim 80 mensen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam, de overige vestigingen bevinden zich respectievelijk in Amsterdam, Eindhoven en Apeldoorn. Via de regionale vestigingen is SVBmedia altijd in de buurt van de klant.
In totaal werkt SVBmedia voor zo n 600 adverteerders en reclamebureaus, zowel regionaal als (inter)nationaal. Enkele toonaangevende klanten zijn: Toyota, Suzuki, Velux, Fontys Hogescholen, Jensen en het Zweedse Hennes & Mauritz (H&M). Voor H&M werkte het bureau onder meer mee aan de wereldwijde Cavalli -campagne van de gelijknamige Italiaanse ontwerper. Onlangs is ook Exact Software aan het klantportfolio toegevoegd. Dit bedrijf past goed binnen de doelstelling van SVBmedia om the media guide in the midmarket te zijn.
Ons bureau bestaat uit gekwalificeerde mensen die samen voor een professioneel mediabedrijf hebben gezorgd dat klaar is voor de toekomst , zegt Herco Tibboel, CEO van SVBmedia. De nieuwe naam past binnen onze strategie een vernieuwend bedrijf te zijn met een nationale uitstraling met internationale aansluiting. We spelen in op nieuwe ontwikkelingen, met name op het vlak van internet. Een goed voorbeeld van een trend die zich nu ontwikkelt, is de digitale opmaak en ordering van advertenties, waarmee we onze klanten van dienst zijn.