|Datum | |
| |21 mei 2008 | | | | | | | | | | | | |Verbeterde dienstverlening voor bewoners, bedrijven en bezoekers
De gemeente Den Haag wil de komende jaren flink investeren in de dienstverlening aan de bewoners, bedrijven en bezoekers van de gemeente. Den Haag werd al eerder uitgeroepen tot meest klantvriendelijke gemeente. Wethouder Huffnagel; "Wij willen die positie vasthouden en versterken. De gemeente is monopolist van een groot aantal producten en diensten. Wij zijn daarom verplicht onze bewoners, bedrijven en bezoekers uitstekende dienstverlening te bieden".
Dit jaar gaan de eerste acties van start. De dienstverlening wordt op alle terreinen aangepakt, van het aanvragen van bijzondere bijstand tot het on-line kunnen reserveren van de taxi-bus. Het Gemeentelijk Contact Centrum krijgt ruimere openingstijden en er kunnen steeds meer subsidieaanvragen digitaal verwerkt worden. Ook wordt het mogelijk een afspraak bij de balie in het stadhuis of op het stadsdeelkantoor te maken. In de rij staan is dan niet meer nodig. Voor ondernemers wordt er onder andere gewerkt aan een snellere afhandeling van vergunningen. Maar ook het lenen van sporttoestellen bij de sportotheek kan in de toekomst digitaal geregeld worden.
Doel is zoveel mogelijk producten en diensten via de website www.denhaag.nl aan te bieden. Wanneer men met de gemeente wil bellen, kan dat van 08.00 uur 's-ochtends tot 20.00 uur 's-avonds via het nieuwe telefoonnummer 14070. Voor sommige producten zal men altijd persoonlijk naar het stadhuis of het stadsdeelkantoor moeten komen, denk aan een paspoort ophalen. In dat geval biedt de gemeente binnenkort de mogelijkheid via de website een afspraak te maken.
Voor nadere informatie (uitsluitend voor de redactie): Directie Voorlichting en Externe Betrekkingen, Willemijn Faber 06- 27028863 of Jeroen Nugteren 06 - 52582346
WF/RT/08/183
---- --