HTM



* Dagelijks stappen 75.000 reizigers in
Nr. 17, 20 mei 2008

In maart heeft HTM tellingen laten uitvoeren op RandstadRail 3 en 4. Dat hield in dat alle in- en uitstappers werden geteld tussen 6.00 en 22.00 uur. Inmiddels zijn de resultaten bekend, HTM is tevreden over de uitkomsten.

Er is bij de resultaten van de tellingen onderscheid gemaakt tussen het `binnengebied' van RandstadRail 3 en 4 (dit betreft het traject Loosduinen/De Uithof - Centraal Station Den Haag) en het `buitengebied' voor beide lijnen (dit betreft het traject Beatrixkwartier - Zoetermeer Centrum West/Javalaan).

Dagelijks stappen op een werkdag gemiddeld 75.000 reizigers op RandstadRail. In het binnengebied zijn dat 48.000 reizigers en in het buitengebied 27.000 reizigers. HTM is zeer tevreden met de uitkomsten van de tellingen.

In september gaat de frequentie op beide lijnen omhoog, HTM verwacht dat hierdoor nog meer mensen gebruik gaan maken van RandstadRail.


* Reisinformatie via htm.net eenvoudiger
Nr. 16, 19 mei 2008

Op maandag 19 mei is de vernieuwde website van HTM - www.htm.net - live gegaan. De website heeft een nieuwe uitstraling en het is voor reizigers in de regio Haaglanden nu nog eenvoudiger de voor hen relevante reisinformatie te vinden. De site van HTM wordt steeds vaker geraadpleegd door reizigers. De organisatie heeft de informatie daarom nog meer afgestemd op de individuele behoefte van bezoekers.

Zo kunnen reizigers met de Planner op de homepage met één druk op de knop reisinformatie opvragen. En naast de bestaande mogelijkheden om eigen routes in te stellen en nieuwsbrieven te ontvangen, ziet een ingelogde bezoeker direct de routes en lijnen die voor hem van belang zijn. Ook worden eerst de voor de bezoeker relevante wijzigingen in de dienstregeling getoond. De vernieuwing van de site sluit aan bij de groeiende behoefte aan een website die `meedenkt' met de bezoeker.
Nr. 13, 28 april 2008

+ HTM genomineerd voor Den Haag promotieprijs Sinds de start van het lopende theaterseizoen 2007/2008, biedt HTM gratis vervoer aan bezoekers van de meeste theatervoorstellingen. Reden voor Den Haag Marketing om HTM te nomineren voor de Marketing Promotieprijs 2007 in de categorie Toerisme/Economie. HTM is erg blij met en trots op deze nominatie.

HTM biedt in het theaterseizoen 2007/2008 gratis openbaar vervoer aan voor reizigers naar de meeste theaters in Den Haag (tezamen ruim een half miljoen bezoekers per jaar). Het entreekaartje voor de voorstelling is daarbij tevens geldig als vervoerbewijs op alle HTM tram-, bus en RandstadRaillijnen. Op die manier kunnen reizigers van binnen én buiten Den Haag het theater snel en gemakkelijk bereiken, zonder zich zorgen te hoeven maken om files en parkeerproblemen. Een ontspannen avondje uit dus! Lees meer over het gratis vervoer naar theaters in Den Haag

Den Haag Marketing Promotieprijs
De Den Haag Marketing Promotieprijs is de stadsprijs voor Den Haag. RTV West en AD/Haagsche Courant zullen op verschillende manieren aandacht besteden aan de prijs, de genomineerden en natuurlijk de uiteindelijke winnaar.

De race
HTM is samen met 11 andere kandidaten in de race voor de Promotieprijs. Er zijn vier categoriën: Sport, Cultuur, Publieksevenementen en Toerisme/Economie. Iedereen kan tot 1 maart 2008 zijn of haar stem uitbrengen op een kandidaat via de website www.promotieprijs.nl. Een jury bestaande uit Frits Huffnagel (wethouder Citymarketing), Anja Overhoff (directeur Den Haag Marketing), Gerard Milo (directeur RTV West) en Dennis Mulkens (hoofdredacteur AD/Haagsche Courant) bepaalt de uiteindelijke winnaar. Daarnaast wordtr in elke categorie een publieksprijs uitgereikt aan de kandidaat die de meeste stemmen heeft behaald.
De winnaars worden bekend gemaakt tijdens een feestelijke prijsuitreiking op 10 maart 2008 in theater Diligentia. De prijs is een bronzen beeld van de Haagse kunstenaar Loek Bos.

HTM steunen?
Wilt u HTM steunen? Door uw stem uit te brengen helpt u HTM wellicht naar de overwinning, en kunt u kaarten winnen voor de uitreiking op 10 maart om 19:30 in theater Diligentia! Breng uw stem uit via
http://denhaagmarketing-promotieprijs.enqueteservice.nl/opini o/s?s=1774
Alvast hartelijk bedankt voor uw hulp!