Persbericht
De Kindertelefoon winnaar Nationale Contact Center Innovation Award met Trinicom T5 voor klantcontact
Wilp, 19 mei 2008 -- Tijdens het jaarlijkse Telecommerce Gala is de Innovatieprijs van de Nationale Contact Center Awards (NCCA) 2008 gewonnen door De Kindertelefoon. Het door Trinicom volledig vernieuwde contactcenter van De Kindertelefoon heeft op de jury zoveel indruk gemaakt dat het als niet-commercieel contactcenter toch de winnaar werd tussen de grote commerciële contactcenters. De jury was met name te spreken over het gebruik van de nieuwste technologie en de focus op de (klant-)processen.
De NCCA Innovation Award is een prijs voor de beste case op het gebied van proces- en technologie-innovatie binnen een contactcenter. Nieuwe technologie lijkt oneindige mogelijkheden te bieden om het klantcontact beter en slimmer te ondersteunen. Voor De Kindertelefoon betekent deze prijs een enorme opsteker. Rafael van Crimpen, landelijk coördinator van De Kindertelefoon: Maar de prijs is ook een duidelijk compliment aan onze partner Trinicom die de T5-software als sponsor beschikbaar heeft gesteld en daardoor ook zijn maatschappelijke betrokkenheid duidelijk maakt.
Omdat kinderen die contact zoeken met De Kindertelefoon dit steeds vaker via chat doen en steeds minder via de telefoon, is een nieuwe website geopend. Via deze vernieuwde website kunnen kinderen op allerlei manieren online met elkaar of met een medewerker van De Kindertelefoon communiceren. Sinds 15 januari j.l. kunnen kinderen zeven dagen per week van 14.00 tot 20.00 uur chatten met medewerkers van De Kindertelefoon. Ook buiten de openingstijden kunnen zij contact zoeken; dan kunnen zij op de website van De Kindertelefoon terecht bij een vragenkast voor verschillende leeftijdsgroepen, queks om non-verbaal te communiceren en een geheel nieuwe homepage met chatpagina.
De Kindertelefoon voert jaarlijks ruim 100.000 serieuze gesprekken met kinderen via telefoon en chat , stelt Rafael van Crimpen. Het aantal chatgesprekken neemt de laatste jaren sterk toe. Dagelijks vinden er nu gemiddeld zo n 200 chat-gesprekken plaats. In de eerste twee maanden van dit jaar hebben wij dankzij de verruimde openingstijden al ruim 7.500 chat oproepen beantwoord, een toename van 270% in vergelijking met dezelfde periode in 2007. Tegelijkertijd zien wij het aantal telefonische contacten verder teruglopen van zo n 30.000 per maand een jaar geleden tot op dit moment circa 16.000 per maand .
Voor Wilco Rietberg, CEO van Trinicom, is het winnen van de Innovation Award niet alleen een bevestiging van de technologische kracht van Trinicom T5. Het bewijst ook de flexibiliteit van T5. In samenwerking met De Kindertelefoon is het systeem volledig aangepast aan de mogelijkheid om anoniem en vertrouwelijk te kunnen communiceren. Dat is belangrijk voor de kinderen en jongeren die contact opnemen met De Kindertelefoon. Ook het gebruik van de kennisbank naast het kunnen insturen van berichten en hulpvragen - biedt kinderen en jongeren enorme mogelijkheden. Want , aldus Rietberg, het helpen en ondersteunen van elkaar is de kracht van de online wereld.
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60
E-mail:
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel De Lathmer in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5"). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie:
---
Voor redactionele informatie:
Marleen Lassche, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: