Persbericht
Amsterdam, 19 mei 2008
Banken starten vervolgcampagne '3x kloppen'
Veilig internetbankieren start met een goede PC beveiliging
Vandaag start de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) de '3x kloppen' campagne over veilig internetbankieren opnieuw. Hiermee helpen de Nederlandse banken consumenten op weg om veilig te blijven internetbankieren. Door de '3x kloppen' campagne van vorig jaar zijn consumenten zich nog meer bewust van de gevaren die internetbankieren met zich mee kan brengen. Tegelijkertijd blijft er bij consumenten behoefte bestaan aan meer informatie, zo blijkt uit de resultaten van de vorige campagne.
Boele Staal, voorzitter van de NVB: "Voor de veiligheid van internetbankieren hebben banken én klanten een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Banken willen consumenten daarom laten zien hoe men zo veilig mogelijk kan internetbankieren. Niet om consumenten bang te maken, maar om hen te informeren dat illegale of verouderde software, het ontbreken van firewalls, actuele anti-virus- en anti-spyware programma's, misbruik in de hand kunnen werken."
De '3x kloppen' campagne heeft tot nu toe miljoenen mensen bereikt. Consumenten zijn voornamelijk hun (online) betalingen beter gaan controleren. Uit onderzoek van de NVB blijkt dat 98% van de internetbankierders bankieren via internet veilig vindt. Toch blijkt dat nog steeds 20% onvoldoende maatregelen neemt. De campagne die de NVB vandaag lanceert is daarom vooral gericht op het beveiligen van de PC. Via de vernieuwde website
Noot voor de redactie,