Volvo I-Shift: nu ook beschikbaar voor het bouwsegment
(5/19/2008)
Volvo heeft haar eerste FM Betonmixer met I-Shift afgeleverd aan EBC
in Ede. Met behulp van deze automatisch schakelende versnellingsbak
wordt het rijden veiliger, comfortabeler en efficiënter. Alle
voordelen van I-Shift zijn daarmee nu ook beschikbaar voor het
bouwsegment. Voor veel ondernemers gaat hiermee een lang gekoesterde
wens in vervulling.
I-Shift
Volvo I-Shift combineert het gemak van een vol-automaat met de dicht
opeenvolgende versnellingen van een handbak. âIn bouwverkeer, waarbij
veelvuldig stoppen en optrekken de norm is, geeft I-Shift de chauffeur
veel meer gebruikersgemakâ legt Sales Engineer Jan de Korte van Volvo
Trucks uit. Bovendien bevordert het systeem de verkeersveiligheid.
âWij willen alleen zelfschakelende versnellingsbakken. Onze chauffeurs
werken veel in de binnensteden. Dan heb je alle aandacht nodig voor
het verkeerâ, aldus de wagenparkbeheerder van EBC.
Daarnaast manoeuvreert het voertuig soepel, door een optimale
samenwerking tussen I-Shift en het remsysteem van het voertuig. Het
geoptimaliseerde schakelsysteem betekent ook dat het brandstofverbruik
lager is, evenals de emissies van kooldioxide en andere uitlaatgassen
die schadelijk zijn voor het milieu.
Na de eerst rit bij de dochteronderneming van de Bruil Bouwgroep EBC
uit Ede blijkt dat het systeem zich goed gedraagt in combinatie met de
10-kuub betonmixer. âI-Shift maakte geen enkele fout. Ik ben aangenaam
verrast door het gemak waarmee de auto op het goede moment schakelt en
de snelheid waarmee de volbeladen mixer accelereertâ, aldus de
chauffeur.
Sterker in het bouwsegment
Met I-Shift wordt de Volvo FM een nog beter alternatief voor klanten,
die werken met bouwtrucks. âDoor te voldoen aan een duidelijk door de
klant uitgesproken behoefte, verstevigen we onze positie in dit
belangrijke segment nog verder,â concludeert Jan de Korte.
Volvo I-Shift feiten
* Automatisch schakelende versnellingsbak met 12
overbrengingsverhoudingen vooruit.
* Afgestemd op de Volvo D9- en D13- tot D16-motoren met 300 tot 660
pk in Euro 5-configuratie.
* Maximumkoppel 3100 Nm.
* Leverbaar voor de Volvo FM in bouwconfiguratie voor een maximaal
treingewicht tot 180 ton.
The European Road Transport Show 2007
BedrijfsautoRAI