BedrijfsautoRAI

Volvo I-Shift: nu ook beschikbaar voor het bouwsegment

(5/19/2008)
Volvo heeft haar eerste FM Betonmixer met I-Shift afgeleverd aan EBC in Ede. Met behulp van deze automatisch schakelende versnellingsbak wordt het rijden veiliger, comfortabeler en efficiënter. Alle voordelen van I-Shift zijn daarmee nu ook beschikbaar voor het bouwsegment. Voor veel ondernemers gaat hiermee een lang gekoesterde wens in vervulling.
I-Shift
Volvo I-Shift combineert het gemak van een vol-automaat met de dicht opeenvolgende versnellingen van een handbak. âIn bouwverkeer, waarbij veelvuldig stoppen en optrekken de norm is, geeft I-Shift de chauffeur veel meer gebruikersgemakâ legt Sales Engineer Jan de Korte van Volvo Trucks uit. Bovendien bevordert het systeem de verkeersveiligheid. âWij willen alleen zelfschakelende versnellingsbakken. Onze chauffeurs werken veel in de binnensteden. Dan heb je alle aandacht nodig voor het verkeerâ, aldus de wagenparkbeheerder van EBC.

Daarnaast manoeuvreert het voertuig soepel, door een optimale samenwerking tussen I-Shift en het remsysteem van het voertuig. Het geoptimaliseerde schakelsysteem betekent ook dat het brandstofverbruik lager is, evenals de emissies van kooldioxide en andere uitlaatgassen die schadelijk zijn voor het milieu.

Na de eerst rit bij de dochteronderneming van de Bruil Bouwgroep EBC uit Ede blijkt dat het systeem zich goed gedraagt in combinatie met de 10-kuub betonmixer. âI-Shift maakte geen enkele fout. Ik ben aangenaam verrast door het gemak waarmee de auto op het goede moment schakelt en de snelheid waarmee de volbeladen mixer accelereertâ, aldus de chauffeur.

Sterker in het bouwsegment
Met I-Shift wordt de Volvo FM een nog beter alternatief voor klanten, die werken met bouwtrucks. âDoor te voldoen aan een duidelijk door de klant uitgesproken behoefte, verstevigen we onze positie in dit belangrijke segment nog verder,â concludeert Jan de Korte.

Volvo I-Shift feiten

* Automatisch schakelende versnellingsbak met 12 overbrengingsverhoudingen vooruit.

* Afgestemd op de Volvo D9- en D13- tot D16-motoren met 300 tot 660 pk in Euro 5-configuratie.

* Maximumkoppel 3100 Nm.

* Leverbaar voor de Volvo FM in bouwconfiguratie voor een maximaal treingewicht tot 180 ton.

The European Road Transport Show 2007