NVZ Vereniging van Ziekenhuizen
Patiënten participeren in campagne Het Ziekenhuis Zorgt
De Nederlandse algemene ziekenhuizen geven een vervolg aan de in 2007
gestarte imagocampagne `Het Ziekenhuis Zorgt'. De campagne haakt in
het tweede jaar in op de beleving van patiënten.
De campagne maakt gebruik van posters in ziekenhuizen, buitenreclame,
regionale en landelijke radio, de website www.hetziekenhuiszorgt.nl en
vrije publiciteit. Op 19 mei gaat de eerste campagnegolf van dit jaar
landelijk van start. De tweede golf is voorzien in de week van 22
september; dan wordt naast de al genoemde middelen ook buitenreclame -
op 4.500 plaatsen in het land - ingezet.
`Het Ziekenhuis Zorgt' wil de positieve waarden van de
ziekenhuisbranche voor het voetlicht brengen, samengevat in de
begrippen toewijding, professionaliteit, innovatie en daadkracht. De
campagne van vorig jaar belichtte de medewerkers in de ziekenhuizen.
Dit jaar verwoorden patiënten het resultaat van de zorg. Voor de
fotografie van 320 medewerkers en evenveel patiënten hebben zeven
fotografen in een maand tijd alle deelnemende ziekenhuizen in
Nederland bezocht. De fotoshoots in de ziekenhuizen dragen bij aan het
gevoel van trots onder het eigen personeel en zorgen tegelijkertijd
voor een waarheidsgetrouw en herkenbaar beeld.
Brancheorganisatie NVZ vereniging van ziekenhuizen voert de campagne
namens de algemene ziekenhuizen uit. Communicatieadviesbureau Publicis
Consultants Van Sluis ontwikkelde de campagne en verzorgt de
implementatie en uitvoering.