NVZ Vereniging van Ziekenhuizen


Patiënten participeren in campagne Het Ziekenhuis Zorgt De Nederlandse algemene ziekenhuizen geven een vervolg aan de in 2007 gestarte imagocampagne `Het Ziekenhuis Zorgt'. De campagne haakt in het tweede jaar in op de beleving van patiënten.

De campagne maakt gebruik van posters in ziekenhuizen, buitenreclame, regionale en landelijke radio, de website www.hetziekenhuiszorgt.nl en vrije publiciteit. Op 19 mei gaat de eerste campagnegolf van dit jaar landelijk van start. De tweede golf is voorzien in de week van 22 september; dan wordt naast de al genoemde middelen ook buitenreclame - op 4.500 plaatsen in het land - ingezet.

`Het Ziekenhuis Zorgt' wil de positieve waarden van de ziekenhuisbranche voor het voetlicht brengen, samengevat in de begrippen toewijding, professionaliteit, innovatie en daadkracht. De campagne van vorig jaar belichtte de medewerkers in de ziekenhuizen. Dit jaar verwoorden patiënten het resultaat van de zorg. Voor de fotografie van 320 medewerkers en evenveel patiënten hebben zeven fotografen in een maand tijd alle deelnemende ziekenhuizen in Nederland bezocht. De fotoshoots in de ziekenhuizen dragen bij aan het gevoel van trots onder het eigen personeel en zorgen tegelijkertijd voor een waarheidsgetrouw en herkenbaar beeld.

Brancheorganisatie NVZ vereniging van ziekenhuizen voert de campagne namens de algemene ziekenhuizen uit. Communicatieadviesbureau Publicis Consultants Van Sluis ontwikkelde de campagne en verzorgt de implementatie en uitvoering.