STER EN UNILEVER SLUITEN CONTRACT VOOR TWEE JAAR
Rotterdam, 15 mei 2008.- Ster en Unilever Nederland gaan een breed samenwerkingsverband aan
voor de komende twee jaar. In deze periode zal Unilever voor 70 miljoen investeren in
reclamezendtijd op tv, radio én op de websites van de Publieke Omroep. Behalve een multimediale
overeenkomst hebben Ster en Unilever een strategisch partnership rond de Olympische Spelen
gesloten.
Een tweejarige overeenkomst is uniek in de televisiemarkt, waar de duur van contracten doorgaans een jaar
beslaat. Harry Dekker, media director bij Unilever Benelux: "Unilever werkt al meer dan 40 jaar samen met
Ster en de Publieke Omroep. Het wederzijds vertrouwen is groot en dat willen we bezegelen met dit contract.
Het brede aanbod van Ster, waarin naast tv en radio ook internet zeer goed is vertegenwoordigd, past
uitstekend bij het innoverende karakter van Unilever."
Belangrijk onderdeel van de overeenkomst is het samenwerkingsverband rond de Olympische Spelen.
Algemeen directeur Arian Buurman van Ster: "De sportevenementen die deze zomer voor een enorm bereik
gaan zorgen, leveren veel toegevoegde waarde voor een adverteerder van formaat. Wij zijn trots op het
strategisch partnership met Unilever en creëren samen sterke mogelijkheden om de Olympische Spelen
2008 in te zetten voor het realiseren van de merkdoelstellingen van Unilever."
Adverteren rond hooggewaardeerde (sport-)programma's werkt. Uit onderzoek blijkt dat reclameherkenning
groter is na een programma dat hoog gewaardeerd wordt. Unilever maakt optimaal gebruik van alle
mogelijkheden die Ster en de publieke zenders bieden. Belangrijk hierbij is aanwezigheid bij alle televisie-
uitzendingen, zichtbaarheid bij live-stream uitzendingen van NOS op internet en inzet op Radio 1, de
Olympische Sportzender. Door deze multimediale inzet weten de Unilever-merken zich verzekerd van een
optimaal bereik in een zeer sportief en kwalitatief hoogwaardig Umfeld.
Unilever NV