Corio


P E R S B E R I C H T

Winkelcentrum `365' (Ankara) opent haar deuren voor het publiek en Corio is nu voor 100% eigenaar van AdaCenter (Adapazari)

Utrecht, 14 mei 2008

Winkelcentrum `365' in Ankara heeft haar deuren geopend voor het publiek. In het persbericht van 10 juli 2007 berichtte Corio over het tekenen van de overeenkomst voor de aankoop van een 100%-belang in dit winkelcentrum op basis van een 20-jarige erfpacht voor een bedrag van circa US$ 40 miljoen. `365' verwelkomt haar bezoekers dagelijks met een Migros supermarkt, Koçta - doe-het-zelf zaak, Electroworld, bioscoop, restaurants, foodcourt en diverse aantrekkelijke nieuwe merken verdeeld over circa 27.700 m² bruto verhuurbaar oppervlak. De huurcontracten zijn gebaseerd op de Euro en het project zal naar verwachting een voor erfpacht gecorrigeerd nettorendement genereren dat in lijn is met dat van de andere aankopen van Corio in Turkije.

Lokatie
Ankara is de hoofdstad van Turkije, en telt meer dan 4,5 miljoen inwoners. De bevolking groeit continu door de voortgaande verstedelijking en de ontwikkeling van satellietsteden en (luxe) appartementen- complexen. De Turkse regering zetelt in Ankara, en ook zijn daar verschillende universiteiten en de meeste buitenlandse ambassades gevestigd. `365' is het eerste winkelcentrum in het stadsdeel Çankaya, het rijke zuidelijke deel van Ankara, ongeveer vijf kilometer van het stadscentrum. In het primaire verzorgingsgebied, binnen vijf minuten reisafstand, wonen circa 185.000 mensen en de grotere secundaire zone (tussen vijf en vijftien minuten reisafstand) heeft circa 360.000 inwoners. Het winkelcentrum is goed bereikbaar en voorzien van meer dan 1.200 parkeerplaatsen.

365 dagen per jaar winkelen
Winkelcentrum `365' verwelkomt vanaf 9 mei haar klanten 365 dagen per jaar; het winkelprofiel biedt de bezoekers niet alleen een plek om in de weekenden heen te gaan maar voor elke dag van de week. Het winkelcentrum met meer dan 100 winkels heeft als publiekstrekkers een Migros-supermarkt van circa 4.000 m², Koçta (Doe-het-zelf zaak) van circa 5.000 m² en Electroworld van circa 3.000 m². Voor de Turkse klanten die graag meer tijd doorbrengen in een winkelcentrum waar veel te eten en te drinken wordt aangeboden, is speciale aandacht gegeven aan het aanbod van restaurants en een food court. Verder biedt winkelcentrum `365', met een speciale focus op het `familie ­ kinderen' concept, als eerste in Turkije exclusieve en populaire merken als He by Mango en SMYK (`alles voor kinderen').

Management
Op het moment van de opening zijn 98% van de huurcontracten getekend. De verhuur was verzorgd door Corio Turkiye. De huurcontracten voor dit winkelcentrum zijn gebaseerd op de Euro. Corio zal verantwoordelijk zijn voor het management van `365'.

Winkelcentrum `365'

Totaal BVO: ca 27.700 m² BVO
Migros supermarkt ca 4.000 m², Koçta DIY ca 5.000 m²
Electroworld ca 3.000 m² Openingsdatum: 9 mei 2008
Typering: Binnen stedelijk winkelcentrum Parkeren: ca 1.200 parkeerplaatsen Investeringsbedrag: ca US$ 40 miljoen

In navolging op het persbericht van 18 december 2007, heeft Corio de resterende 70% van AdaCenter verkregen waardoor Corio nu AdaCenter volledig in eigendom heeft.

AdaCenter in Adapazari
AdaCenter heeft haar deuren op 15 december 2007 geopend voor het publiek. Zoals aangegeven in de persberichten van 1 maart en 18 december 2007, had Corio reeds 30% van AdaCenter in haar bezit. De verkrijgingsprijs van de resterende 70% (US$ 44,8 miljoen) was opgenomen in de vaste pijplijn per 31 december 2007. Corio heeft nu de resterende 70% verworven en Corio Turkiye heeft het management van het winkelcentrum op zich genomen.

Corio in Turkije, een overzicht

(Verwachte) Operationeel Totaal m2 Opening Akmerkez, Istanbul (46,92%) 34.000 1993 AdaCenter, Adapazari 23.500 2007 Teraspark, Denizli (40%) 45.000 2008 365, Ankara 27.700 2008 130.200 Pijplijn
Terkira, Tekirdag 30.000 2009 Esenyurt, Istanbul (50%) 69.000 2010 Maya, Bursa 75.000 2010 Malatya, Malatya 50.700 2010 Acibadem, Istanbul (7%) 70.000 >2010 294.700

TOTAAL 424.900

Profiel Corio
Corio is één van de grootste beursgenoteerde vastgoedbeleggingsfondsen met een focus op retail in Europa. Corio's portefeuille van 6,5 miljard per 31 december 2007 bestaat voor 83% uit winkelcentra in Nederland, Frankrijk, Italië, Spanje en Turkije. Corio voert het management van haar winkelcentra in eigen beheer uit.
Corio is genoteerd op Euronext Amsterdam (aandelen en 3-, 6-, 9- en 12-maandenopties), Euronext Parijs en is opgenomen in de belangrijkste indexen: MSCI, Euronext100 en AEX. Voor meer informatie, zie onze website: www.corio-eu.com.

Deze tekst is een vertaling van het Engelse persbericht; het Engelse persbericht is leidend.