Persbericht

15 mei, 2008

OHRA zet SPSS-software in om klantgerichtheid te verhogen

SPSS, wereldwijd leverancier van software-oplossingen voor predictive analytics, heeft een contract gesloten met OHRA. De SPSS-software stelt OHRA in staat om klanten nog beter van dienst te zijn door optimaal gebruik te maken van beschikbare informatie.

Predictive Analytics wordt bij OHRA ingezet om real-time processen te ondersteunen door tijdens klantinteractie vast te stellen wat op dat moment de meest geschikte actie is richting een specifieke klant. Met SPSS Predictive Analytics verwachten we de persoonlijke en directe dialoog met onze klanten een extra impuls te geven , aldus Jules-Jan van der Borght, Informatiemanager Marketing van OHRA. Onze medewerkers krijgen gedurende het klantcontact gespreksondersteuning. Op deze wijze wordt het klantbeeld verrijkt, de contacthistorie uitgebreid en de klachtenregistratie verbeterd.

Onze visie bij het ontwikkelen van Predictive Analytics-toepassingen, is om organisaties te helpen het gedrag, de behoeften, voorkeuren en attitude van elke klant te begrijpen en om te zetten in een actiegericht advies , aldus Frank Passtoors, Country Manager van SPSS Benelux bv. Deze intelligentie kan onze klant inzetten om campagnes over meerdere kanalen, zoals het call center, direct mail en het internet, te optimaliseren.

(187 woorden)