RTL Group

RTL lanceert uniek spel via text: RTL Voetbal Text Quiz

Pilot met TSS tijdens Jupiler League is Nederlandse primeur

Tijdens de strijd om een plaats in de Eredivisie tussen RKC Waalwijk en ADO Den Haag biedt RTL TEXT de kijker een unieke mogelijkheid om zijn voetbalkennis te testen. Dit is een primeur op de Nederlandse markt. Gedurende de wedstrijd, die aankomende donderdag 15 mei vanaf 17.50 uur wordt uitgezonden bij RTL 7, kan de kijker deelnemen aan de RTL Voetbal TEXT Quiz. Via TEXT-pagina 361 krijgt de deelnemer diverse algemene vragen over voetbal voorgeschoteld die hij binnen een bepaalde tijdlimiet via de afstandsbediening kan beantwoorden. De vragen worden tijdens de rustige momenten in de wedstrijd, bijvoorbeeld tijdens blessuretijd en wisselingen, gesteld. De deelnemer krijgt aan het einde van de quiz direct een resultaatcode in beeld. Deze code kan men smsen naar 3040 om mee te dingen naar een pakket aan prijzen.

De RTL Voetbal TEXT Quiz is een pilot die wordt uitgevoerd in samenwerking met TSS Cross Media Group. Jaap Abarbanel, Director Solutions: Met de RTL Voetbal TEXT Quiz zetten RTL en TSS de eerste stap op weg naar digitale interactieve televisie. Het spel creëert een directe interactie tussen de kijker, het tv-programma en het tv-station. Het is laagdrempelig, doordat er geen set-top box of digitale ontvanger nodig is. Men kan direct, live meespelen.

Ricardo van Amerongen, directeur Verkoop Crossmedia: Wij zijn verheugd over het feit dat RTL samen met TSS deze primeur lanceert op de Nederlandse markt. In België is deze spelvorm al een groot succes. De directe interactie met de kijker heeft voor ons een duidelijke toegevoegde waarde, die we in de toekomst steeds verder zullen uitbouwen.

TSS, opgericht in 1990, is een onafhankelijk Cross Media bedrijf gericht op de integratie van broadcast-, telecom- en internettechnologie met als doel om toegevoegde waarde diensten te ontwikkelen voor de media en zakelijke markten. TSS werkt continu aan haar internationale status als de voorkeurspartij voor crossmediaal denken, innovatie en oplossingen.

---

Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sabine Scholten, RTL Nederland Communicatie, via tel: 035 - 6718480 of sabine.scholten@rtl.nl.