IDG benoemt Lennard Hoogenraad tot algemeen directeur

15/05/2008 17:17

IDG Nederland

Haarlem, 15 mei 2008 - IDG benoemt Lennard Hoogenraad (40) met ingang van 1 juli 2008 tot algemeen directeur van IDG Nederland. Hoogenraad volgt daarmee Raimon Gort op, die per 1 januari IDG verruilde voor de positie van CEO van CBS Outdoor. De afgelopen jaren was Hoogenraad in diverse functies werkzaam bij uitgever Reed Business waar hij momenteel directeur is van de webshop Knowington.

Keith Arnot, international controller: "IDG is van mening dat we met de komst van Lennard Hoogenraad een goede opvolger voor Raimon Gort hebben binnengehaald. Met zijn uitgeefachtergrond in zowel online als print op diverse posities bij Reed Business en andere bedrijven denken we de best mogelijke kandidaat in huis gehaald te hebben te hebben. Hoogenraad is de juiste man op de juiste plek om de 'webcentric visie' van IDG Nederland de komende jaren uit te rollen en verder te optimaliseren"

Lennard Hoogenraad: "IDG is een solide mediabedrijf met sterke merken en met volop kansen en mogelijkheden om te groeien. Ik ben er dan ook van overtuigd dat IDG de komende jaren haar leidende positie in Nederland verder zal versterken en uitbouwen. Daaraan lever ik graag mijn bijdrage."

Over IDG

IDG Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende multimediabedrijf in de ICT-branche. IDG wordt gekenmerkt als een webcentric company met meer dan 450 websites. Meer dan 140 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten, die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en 750 technologie gerelateerde beurzen en conferenties.

IDG Nederland is uitgever van Webwereld, ZOOM.nl, GameZ, Computer!Totaal, ChannelWorld, TechWorld, InfoWorld en Tips & Trucs.

Meer informatie over IDG en IDG Nederland treft u aan op www.idg.com, www.idg.nl en IDG Blog.