Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 20
(15-05-2008) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- J. Huisman voor het oprichten van een serre aan de achtergevel van
de woning op het perceel Nieuwestraat 27 te Strijen (ontvangen 29
april 2008).
- M. van den Bijl voor het wijzigen van de rechterzijgevel van de
woning op het perceel Spui 50 te Strijen (ontvangen 6 mei 2008).
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- M. Visser voor het vernieuwen van een loods op het perceel
Broekseweg 2a te Strijen (ontvangen 29 april 2008).
- De Reus beheer b.v. voor het oprichten van een loods op het perceel
Edisonweg 24 te Strijen (ontvangen 29 april 2008).
- Woningstichting De Maashoek voor het wijzigen van de gevels en de
indeling t.o.v. de eerder verleende vergunning voor het oprichten van
een dienstencentrum met woningen op het perceel Grote Weel 1 te
Strijen (ontvangen 8 mei 2008).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bouwvergunning kunt u zich wenden tot het
bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Vrijstelling artikel 15 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 15 van de Wet op de Ruimtelijke
Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan aan:
- W.G. Bouwmeester voor het oprichten van een woonboerderij, een
woning en een schuur op het perceel Oudendijk 12 en 12a te Strijen.
Vrijstelling artikel 19, lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Burgemeester en wethouders van Strijen maken bekend dat zij voornemens
zijn om met toepassing van artikel 19, lid 3 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening (WRO) vrijstelling te verlenen van het
bestemmingsplan aan:
- P.A. Saers voor het plaatsen van twee dierenverblijven op het
perceel Groot Cromstrijensedijk 11 te Strijen.
De ontwerpbesluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 19
mei 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat
het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het
ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij
voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een
mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak
te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231).
Degene die zijn zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum
tijdens een hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de
zienswijze nog nader toe te lichten.
Subsidieaanvragen 2009-2012 indien voor 1 juni 2008:
In de Subsidieverordening Welzijn Strijen 2004 is in artikel 15, lid 4
bepaald dat een organisatie die in aanmerking wil komen voor een
vierjarige budgetsubsidie een aanvraag moet indienen vóór 1 juni van
het jaar voorafgaande aan het begin van de vierjarige subsidieperiode.
Aangezien de volgende subsidieperiode de jaren 2009 tot en met 2012
betreft, moeten subsidieaanvragen voor de komende vier jaar vóór 1
juni 2008 bij de gemeente ontvangen zijn. Het aanvragen van een
subsidie gebeurt via een aanvraagformulier.
Subsidieaanvragen die na 1 juni 2008 worden ontvangen voldoen niet aan
de eisen van rechtmatigheid en kunnen niet worden opgenomen in de
Lijst van Subsidies 2009-2012.
Organisaties die nu geen gemeentelijk subsidie ontvangen maar daar wel
voor in aanmerking menen te komen kunnen contact opnemen met Kees
Rommens. Hij is bereikbaar op werkdagen via telefoonnummer 078-6748210
of e-mail: kees.rommens@strijen.nl
Het aanvraagformulier voor een subsidie in de jaren 2009 t/m 2012 is
ook te downloaden van de website van de gemeente Strijen.
Tarieventabel behorende bij de Legesverordening 1998:
De gemeenteraad heeft in zijn op 22 april 2008 gehouden openbare
vergadering vastgesteld de tarieventabel 2008 behorende bij de
Legesverordening 1998.
De tarieventabel is aangepast, zodat deze aansluit bij de Algemene
Plaatselijke Verordening 2008. Voorts is hoofdstuk 16 van de
tarieventabel vervallen doordat de Wet op de openluchtrecreatie per 1
januari 2008 is vervallen.
De tarieventabel treedt in werking op 24 mei 2008.
De verordening ligt voor een ieder in het gemeentehuis ter inzage en
een afschrift is tegen betaling van de kosten verkrijgbaar. De
verordening is ook te bezien op en te downloaden van de website van de
gemeente, www.strijen.nl
Wet milieubeheer:
(Dit is een publicatie van de Milieudienst Zuid-Holland Zuid)
Op 28 maart 2007 is een melding in het kader van het "Besluit landbouw
milieubeheer" ingediend door
Hoeve Schawacht voor het in werking zijn van een reeds bestaande
inrichting, zijnde een paardenhouderij, op het perceel Schaweg 13 te
Mookhoek.
Naar aanleiding van deze melding is door burgemeester en wethouders
van Strijen verklaard dat volstaan kan worden met het melden en dat
voor de inrichting geen vergunning op grond van de Wet milieubeheer
behoeft te worden aangevraagd.
De melding, onze reactie hierop, en andere ter zake zijnde stukken,
liggen van 19 mei 2008 tot en met 13 juni 2008 ter inzage in het
gemeentehuis, Waleplein 2 te Strijen.
De stukken kunnen worden ingezien:
- elke werkdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 14.00 uur tot 15 30
uur;
- op de donderdagavond, na telefonische afspraak (tel. 078 - 6748229).
Indien daaraan behoefte bestaat kunnen telefonisch inlichtingen worden
ingewonnen bij de Milieudienst Zuid-Holland Zuid, tel.nr. 078 - 648 05
00.
De directeur voornoemd vestigt er de aandacht op dat deze bekendmaking
uitsluitend een informatief karakter heeft.
Dordrecht, 16 mei 2008
burgemeester en wethouders van Strijen
namens dezen, de directeur Milieudienst Zuid-Holland Zuid.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Vergunning voor het plaatsen van driehoeksborden verleend aan:
- Hoffman Outdoor Media B.V., Johan van Zwedenlaan 2 te Groningen voor
het plaatsen van 15 driehoeksborden van 27 juni tot en met 6 juli 2008
ten behoeve van de aankondiging van Hippische Dagen te Strijen
(verzonden 8 mei 2008).
- Stichting Seuter Rock, de heer R. Stolk, Hoefpad 6 te 's-Gravendeel
voor het plaatsen van 15 driehoeksborden van 14 juni tot en met 5 juli
2008 ten behoeve van de aankondiging van de Seuter Rock Festival op 5
juli 2008 te Strijen (verzonden 9 mei 2008).
Evenementenvergunning verleend aan:
- De heer M. de Vlaming, Willem de Zwijgerstraat 1 te Strijen voor het
organiseren van een feestavond op zaterdag 28 juni 2008 van 21.00 uur
tot 03.00 uur in de loods op het perceel Strijensedijk 3 te Mookhoek
(verzonden 14 mei 2008).
Ontheffing voor geluidhinder verleend aan:
- De heer M. de Vlaming, Willem de Zwijgerstraat 1 te Strijen voor het
organiseren van een feestavond met muziek op zaterdag 28 juni 2008 van
21.00 uur tot 03.00 uur in de loods op het perceel Strijensedijk 3 te
Mookhoek (verzonden 14 mei 2008).
Ontheffing op grond van artikel 35 van de Drank- en Horecawet verleend
aan:
- Mevrouw M.A. Overwater, Oudendijk 11 te Strijen voor het schenken
van zwak-alcoholhoudende dranken tijdens de Open Dag op 24 mei 2008
(verzonden 14 mei 2008).
Vergunning voor het organiseren van een klein kansspel verleend aan:
- Vrouwenvereniging Dorcas, mevrouw W. de Baat, Schaweg 4 te Mookhoek
voor het organiseren van een verloting waarbij de eindtrekking
plaatsvindt op 18 oktober 2008 (verzonden 14 mei 2008).
Lichte bouwvergunning verleend aan:
- M. den Dulk voor het plaatsen van een veranda aan de achtergevel van
de woning op het perceel Binnensingel 34a te Strijen (verzonden 15 mei
2008).
Reguliere bouwvergunning eerste fase verleend aan:
- M.J. van Marle voor het oprichten van een woning met garage op het
perceel Schelpweg 60a te Strijen (verzonden 15 mei 2008).
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuurs¬orgaan dat het besluit heeft genomen. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het
be¬sluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten
verbonden. De behandeling van een bezwaar¬schrift mag volgens de wet
maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in
werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat,
zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in
werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van
de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres
is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan
alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet
er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een
voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten).
Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact
opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.
Vrijstelling artikel 19, lid 3 verleend aan:
- Bestratings- en Containerreining Strijen voor het gebruik van de
schuur ten behoeve van het stallen van bedrijfsauto's op het perceel
Spui 48 te Strijen (verzonden 15 mei 2008).
De ontwerpbesluiten met bijbehorende stukken liggen met ingang van 19
mei 2008 gedurende zes weken ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Binnen de termijn dat
het besluit ter inzage ligt kan een ieder een zienswijze omtrent het
ontwerpbesluit indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij
voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een
mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak
te worden gemaakt (telefoonnummer 078-6748231). Degene die zijn
zienswijze indient, kan op een nader te bepalen datum tijdens een
hoorzitting in de gelegenheid worden gesteld om de zienswijze nog
nader toe te lichten.