De nieuwe Iveco Eurocargo komt eraan!
(5/14/2008)
De nieuwe Iveco Eurocargo komt eraan, klaar om nieuwe uitdagingen aan
te gaan en te beantwoorden aan alle behoeften van de klant. De nieuwe
Eurocargo wordt de grote ster van het Iveco offensief voor 2008.
De nieuwe Eurocargo erft de geschiedenis van de huidige Eurocargo, die
gelanceerd werd in 1991 en het daar opvolgende jaar de prestigieuze
prijs won van âEuropean Truck of the Yearâ. De Eurocargo heeft meer
onderscheidingen gekregen dan ieder ander bedrijfsvoertuig in de
geschiedenis van de transportwereld. Steeds heeft de Eurocargo op de
nummer één of twee positie gestaan als best verkochte vrachtwagen in
haar segment. In feite zijn er sinds de lancering tot en met eind 2007
meer dan 400.000 Eurocargoâs gebouwd; dit zegt voldoende over haar
populariteit onder de gebruikers.
Vandaag zal de nieuwe Eurocargo het geloof in de middelgrootte
vrachtwagen die voldoet aan alle behoeften van de klant, versterken.
Of het nu gaat over grote fleet klanten of kleine bedrijven met één
of twee voertuigen. Het voertuig is competitiever en productiever dan
ooit tevoren. Haar veelzijdigheid, die altijd al de Eurocargo
gekarakteriseerd heeft, is zelfs sterker geworden door een meer
uitgebreid gamma aan modellen en opties. De nieuwe Eurocargo is de
auto op maat voor verschillende opdrachten: algemene distributie, bouw
en gemeente diensten.
Inhoud
De nieuwe Eurocargo wordt voorgesteld met een nieuwe look, zowel
uiterlijk als inhoudelijk. De cabine is compleet vernieuwd met een
zacht voorkomen, zowel intern als extern, met het behouden van de
familiale Iveco look. Het front paneel met plaats voor personalisering
en de kunststoffen front bumper met ingebouwde koplampen zijn beiden
nieuw. Bumper en wielkasten zijn eveneens verkrijgbaar in de cabine
kleur.
Een vernieuwd gamma van manuele versnellingsbakken, naast een nieuw
assortiment van geautomatiseerde en vol geautomatische
versnellingsbakken, vervolledigen het aanbod dat een hoge
productiviteit garandeert.
Het verminderde gewicht van de nieuwe versnellingsbakken verbetert de
productiviteit van de voertuigen en zorgt voor een betere schakeling.
Of het nu gaat over geautomatiseerde of manuele versnellingsbakken,
een hoge productiviteit en levensduurte zijn gegarandeerd voor zowel
de 5, 6 of 9 versnellingsbak. De geautomatiseerde Eurotronic
versnellingsbakken, geproduceerd door ZF, zijn voorzien van software
die het brandstof verbruik optimaliseert door te schakelen op het
correcte moment. De Allison vol automatische versnellingsbakken,
beschikbaar op de modellen van 7,5t tot 12t, zorgen voor een
gebalanceerd rijcomfort: dit door de koppelomvormer in combinatie met
de basis versnellingsbak.
De nieuwe standaard en optionele product specificaties laten de klant
toe om het voertuig te personaliseren naar de eigen specifieke
behoeften.
Het uitstekende Tector motoren gamma wordt overgedragen naar de nieuwe
Eurocargo. Een teken van hun prestatievermogen, betrouwbaarheid, lage
onderhoudskost en de niet te vergeten evolutie in
milieuvriendelijkheid. Dankzij het SCR (Selective Catalytic Reduction)
systeem voldoet de Tector motor aan de Euro 5 norm, die een wettelijke
vereiste wordt in oktober 2009. Deze technologie zorgt voor een zeer
lage uitstoot en een hoge efficiëntie inzake brandstofverbruik.
Stijl en comfort
Nieuw is ook het interieur van de cabine dat het beste combineert
tussen cabine comfort en een ruime doorloop gang. Het compacte,
éénkleurige instrumenten paneel vergemakkelijkt het ergonomische
gebruik van het rijke aantal instrumenten. De meest gebruikte controle
schakelaars en de handrem bevinden zicht dicht bij de chauffeur. Het
vergrote stuur zorgt voor een hoger rijcomfort.
De nieuwe ergonomische stoelen, overtrokken met katoen en micro vezel
en de grotere opbergruimte dragen bij aan het comfort en de ideale
werkomgeving voor de chauffeur.
Veiligheid
Verbeterde veiligheid is gegarandeerd door de beschikbaarheid van de
ASR (anti driving wheel slip control), de ESP (electronic stability
control) en de Hill Holder (anti achteruit rol systeem). Een gordel
signaal is ingebouwd om het dragen van de gordel aan te moedigen. Een
handrem signaal springt aan wanneer de chauffeur de deur van de wagen
opent zonder de handrem in te schakelen.
Het herbekijken van het remsysteem leidde tot grotere en dikkere
remschijven en grotere remblokken, die zorgen voor een betere
prestatie en een lagere onderhoudskost.
Introductie van het nieuw model in de Benelux
De nieuwe Eurocargo wordt gepresenteerd in de Benelux door middel van
een Roadshow die in verschillende regioâs zal passeren. De roadshow
vindt plaats vanaf 28 mei t/m 28 juni 2008. Het programma start in
België en daarna in Nederland.
Iveco zal er haar complete producten programma presenteren met
natuurlijk de focus op de nieuwe Eurocargo en... de nieuwe Massif 4x4.
Alle andere modellen: Daily, Daily 4x4, Stralis en Trakker zal men ook
kunnen testen.
The European Road Transport Show 2007
BedrijfsautoRAI