BedrijfsautoRAI

De nieuwe Iveco Eurocargo komt eraan!

(5/14/2008)
De nieuwe Iveco Eurocargo komt eraan, klaar om nieuwe uitdagingen aan te gaan en te beantwoorden aan alle behoeften van de klant. De nieuwe Eurocargo wordt de grote ster van het Iveco offensief voor 2008. De nieuwe Eurocargo erft de geschiedenis van de huidige Eurocargo, die gelanceerd werd in 1991 en het daar opvolgende jaar de prestigieuze prijs won van âEuropean Truck of the Yearâ. De Eurocargo heeft meer onderscheidingen gekregen dan ieder ander bedrijfsvoertuig in de geschiedenis van de transportwereld. Steeds heeft de Eurocargo op de nummer één of twee positie gestaan als best verkochte vrachtwagen in haar segment. In feite zijn er sinds de lancering tot en met eind 2007 meer dan 400.000 Eurocargoâs gebouwd; dit zegt voldoende over haar populariteit onder de gebruikers.

Vandaag zal de nieuwe Eurocargo het geloof in de middelgrootte vrachtwagen die voldoet aan alle behoeften van de klant, versterken. Of het nu gaat over grote fleet klanten of kleine bedrijven met één of twee voertuigen. Het voertuig is competitiever en productiever dan ooit tevoren. Haar veelzijdigheid, die altijd al de Eurocargo gekarakteriseerd heeft, is zelfs sterker geworden door een meer uitgebreid gamma aan modellen en opties. De nieuwe Eurocargo is de auto op maat voor verschillende opdrachten: algemene distributie, bouw en gemeente diensten.

Inhoud
De nieuwe Eurocargo wordt voorgesteld met een nieuwe look, zowel uiterlijk als inhoudelijk. De cabine is compleet vernieuwd met een zacht voorkomen, zowel intern als extern, met het behouden van de familiale Iveco look. Het front paneel met plaats voor personalisering en de kunststoffen front bumper met ingebouwde koplampen zijn beiden nieuw. Bumper en wielkasten zijn eveneens verkrijgbaar in de cabine kleur.

Een vernieuwd gamma van manuele versnellingsbakken, naast een nieuw assortiment van geautomatiseerde en vol geautomatische versnellingsbakken, vervolledigen het aanbod dat een hoge productiviteit garandeert.

Het verminderde gewicht van de nieuwe versnellingsbakken verbetert de productiviteit van de voertuigen en zorgt voor een betere schakeling. Of het nu gaat over geautomatiseerde of manuele versnellingsbakken, een hoge productiviteit en levensduurte zijn gegarandeerd voor zowel de 5, 6 of 9 versnellingsbak. De geautomatiseerde Eurotronic versnellingsbakken, geproduceerd door ZF, zijn voorzien van software die het brandstof verbruik optimaliseert door te schakelen op het correcte moment. De Allison vol automatische versnellingsbakken, beschikbaar op de modellen van 7,5t tot 12t, zorgen voor een gebalanceerd rijcomfort: dit door de koppelomvormer in combinatie met de basis versnellingsbak.

De nieuwe standaard en optionele product specificaties laten de klant toe om het voertuig te personaliseren naar de eigen specifieke behoeften.

Het uitstekende Tector motoren gamma wordt overgedragen naar de nieuwe Eurocargo. Een teken van hun prestatievermogen, betrouwbaarheid, lage onderhoudskost en de niet te vergeten evolutie in milieuvriendelijkheid. Dankzij het SCR (Selective Catalytic Reduction) systeem voldoet de Tector motor aan de Euro 5 norm, die een wettelijke vereiste wordt in oktober 2009. Deze technologie zorgt voor een zeer lage uitstoot en een hoge efficiëntie inzake brandstofverbruik.

Stijl en comfort
Nieuw is ook het interieur van de cabine dat het beste combineert tussen cabine comfort en een ruime doorloop gang. Het compacte, éénkleurige instrumenten paneel vergemakkelijkt het ergonomische gebruik van het rijke aantal instrumenten. De meest gebruikte controle schakelaars en de handrem bevinden zicht dicht bij de chauffeur. Het vergrote stuur zorgt voor een hoger rijcomfort.

De nieuwe ergonomische stoelen, overtrokken met katoen en micro vezel en de grotere opbergruimte dragen bij aan het comfort en de ideale werkomgeving voor de chauffeur.

Veiligheid
Verbeterde veiligheid is gegarandeerd door de beschikbaarheid van de ASR (anti driving wheel slip control), de ESP (electronic stability control) en de Hill Holder (anti achteruit rol systeem). Een gordel signaal is ingebouwd om het dragen van de gordel aan te moedigen. Een handrem signaal springt aan wanneer de chauffeur de deur van de wagen opent zonder de handrem in te schakelen.

Het herbekijken van het remsysteem leidde tot grotere en dikkere remschijven en grotere remblokken, die zorgen voor een betere prestatie en een lagere onderhoudskost.

Introductie van het nieuw model in de Benelux
De nieuwe Eurocargo wordt gepresenteerd in de Benelux door middel van een Roadshow die in verschillende regioâs zal passeren. De roadshow vindt plaats vanaf 28 mei t/m 28 juni 2008. Het programma start in België en daarna in Nederland.

Iveco zal er haar complete producten programma presenteren met natuurlijk de focus op de nieuwe Eurocargo en... de nieuwe Massif 4x4. Alle andere modellen: Daily, Daily 4x4, Stralis en Trakker zal men ook kunnen testen.

The European Road Transport Show 2007