Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Informatiebijeenkomst nieuwbouw gemeentekantoor Doorn
Woensdag 14 mei is een informatiebijeenkomst voor de raads- en
commissieleden Middelen en Ruimte over de bouwplannen nieuw
gemeentekantoor op de plaats van het voormalige gemeentehuis van
Doorn. Voor de bijeenkomst zijn ook omwonenden van de locatie en
andere betrokkenen per brief uitgenodigd. De bijeenkomst wordt
gehouden in de Koningshof, Kerkplein 1 in Doorn en begint om 19.30
uur.
De gemeenteraad besloot in 2007 dat de gehele ambtelijke organisatie
uitgezonderd de brandweer en de buitendienst- op één centrale plaats
in Doorn moet worden gevestigd, naast Cultuurhuis Pléiade. Hierdoor is
op termijn voor alle inwoners en klanten van de gemeente één
duidelijke plaats waar alle contacten plaatsvinden. Ook neemt de
efficiency toe omdat vrijwel alle medewerkers op één locatie zijn
gehuisvest in plaats van op de huidige acht locaties.
Architectenkeuze en stedenbouwkundige kaders
Op dit moment loopt er een Europees aanbestedingstraject voor de
architectenkeuze. Ook heeft het college de stedenbouwkundige kaders
vastgesteld voor het nieuwe gebouw. Tijdens de bijeenkomst wordt
hierop uitvoerig ingegaan. Ook wordt het vervolgproces tot aan de
besluitvorming in de gemeenteraad in november toegelicht.
Laatst gewijzigd: 6 mei 2008