Gemeente IJsselstein


Gemeenteloket » Sociale zaken » Minimabeleid

Ondersteuning inwoners met laag inkomen

Datum: woensdag 23 april 2008
Op woensdag 14 mei organiseert de gemeente een informatieavond voor mensen met een laag inkomen.

Tijdens een aantal presentaties vertellen wij u graag meer over de mogelijkheden die de gemeente heeft om inwoners met een laag inkomen financieel te ondersteunen. U krijgt meer informatie over hulp bij financiële problemen, kwijtschelding van gemeentebelastingen, regelingen voor minima en bijzondere bijstand.
De informatieavond vindt plaats in het stadhuis, Overtoom 1 en duurt van 19.00 tot 21.00 uur.
Na elke presentatie kunt u met uw vragen bij ons terecht. Presentatie hulp bij financiële problemen en cursus `Omgaan met geld' Komt u iedere maand moeilijk rond of heeft u betalingsachterstanden, dan kunnen wij u op verschillende manieren helpen. Tijdens deze presentatie vertellen wij u meer over deze mogelijkheden: adviesgesprekken, hulp bij het oplossen van uw betalingsachterstanden en de budgetcursus `Omgaan met geld'.
meer informatie
Presentatie gemeentelijke heffingen en belastingen Tijdens deze presentatie vertellen wij u meer over eventuele kwijtschelding van gemeentelijke heffingen en belastingen. meer informatie
Presentatie regelingen voor minima
Een presentatie over de regelingen die de gemeente heeft voor mensen met een laag inkomen zoals de collectieve zorgverzekering en de U-pas. meer informatie
Presentatie bijzondere bijstand
Bijzondere bijstand is bedoeld voor bijzondere kosten. Dit zijn extra, noodzakelijke kosten die u bijvoorbeeld moet maken in verband met ziekte, handicap of sociale redenen. De kosten kunnen eenmalig zijn, maar ook maandelijks terugkomen. Voorbeelden van bijzondere kosten zijn de eigen bijdrage voor de thuiszorg, ziekte- en tandartskosten die niet door de verzekering worden vergoed en maaltijdvoorziening, als u niet zelf uw eten kunt klaarmaken.
meer informatie
Meer informatie
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? U kunt dan van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur langskomen bij de afdeling Inwonerszaken. Ook kunt u bellen met de afdeling Inwonerszaken (030) 686 16 50 en (030) 686 16 39. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 10.00 uur.