Ingezonden persbericht


Discovery Networks Benelux
breidt Channel Management team uit

Amstelveen, 13 mei 2008 - Met de
benoeming van een On Air Promotion Manager en Press & Communications Executive, breidt Discovery Networks Benelux het Channel Management team verder uit. De benoemingen zijn in de lijn met de sterke groei van Discovery Channel, de factual entertainment zender die zich richt op mannen van 25-39 jaar. Met de uitbreiding wil Discovery Networks Benelux haar positie en het lokale gezicht van de zenders verder uitbouwen.

Per 17 maart jl. is René Andreasi-Bassi
begonnen als On Air Promotion Manager. In die rol zal hij een gloednieuw On Air team opzetten, waarbij René verantwoordelijk is voor alle communicatie op zender. De focus zal hierbij liggen op het produceren van promo's, zender navigatie, competities en sponsorship elementen. Door deze expertise in huis te halen, is Discovery Networks Benelux in staat om haar zenderportfolio nog beter te profileren en makkelijker in te spelen op de specifieke wensen van de adverteerder. René Andreasi-Bassi deed eerder ruime ervaring op als promo producer bij NBC Universal in London en bij UPC On Demand en Net 5 in Nederland.

Hesther Jolly is per 1 april jl. benoemd
als Press & Communications Executive. Haar aanstelling draagt bij aan de wens van Discovery Networks Benelux om de zichtbaarheid van haar zenderportfolio richting kijkers, markt en vakmedia verder uit te bouwen en een eigen communicatie afdeling op te zetten. Zij deed de afgelopen vijf jaar nationale en internationale perservaring op bij Endemol Nederland en Endemol Holding. Met de aanstelling van Hesther Jolly wordt na 7 jaar afscheid genomen van PR Works dat hiervoor als extern PR bureau verbonden was aan Discovery Networks Benelux.

Met de uitbreiding van het Channel Management
team werkt Discovery Networks Benelux concreet verder aan de zichtbaarheid en het lokale karakter van haar zenderportfolio. Dit uit zich onder andere in het gebruik van Nederlandse voice overs, locale promo productie en uiteraard een volledig op Nederland en Vlaanderen afgestemd marketing & communicatie beleid. Voorts zal Discovery Networks Benelux voorzien zijn van een eigen edit suite in het nieuwe kantoor in het Kraanspoor.

Alco De Jong, Channel Director: "Inmiddels
is Discovery Channel qua marktaandeel de tiende zender* van Nederland, met veruit het meest mannelijke profiel. Met de uitbreiding van mijn team wil Discovery Networks Benelux haar positie en het lokale gezicht van de zenders verder uitbouwen. Samen met Marketing Manager Eli Lejeune, is hier met de aanstelling van René en Hesther een ijzersterke basis voor gelegd. De nieuwe lijn die we hebben ingezet, maakt Discovery Networks Benelux een steeds interessantere partij voor kijkers en adverteerders."

Discovery Networks Benelux bedankt PR
Works en in het bijzonder Marguerite van der Heijden voor de uitstekende service die zij geleverd heeft gedurende de afgelopen jaren. PR Works heeft een grote rol gespeeld in de communicatie van de zenders en programmering, waarbij hun expertise en service van hoog niveau was.

*SKO, Jan-Apr 2008, 02:00-26:00 uur,
Man 20-49 jaar