Ingezonden persbericht
Discovery Networks Benelux
breidt Channel Management team uit
Amstelveen, 13 mei 2008 - Met de
benoeming van een On Air Promotion Manager en Press & Communications
Executive, breidt Discovery Networks Benelux het Channel Management team
verder uit. De benoemingen zijn in de lijn met de sterke groei van Discovery
Channel, de factual entertainment zender die zich richt op mannen van 25-39
jaar. Met de uitbreiding wil Discovery Networks Benelux haar positie en
het lokale gezicht van de zenders verder uitbouwen.
Per 17 maart jl. is René Andreasi-Bassi
begonnen als On Air Promotion Manager. In die rol zal hij een gloednieuw
On Air team opzetten, waarbij René verantwoordelijk is voor alle communicatie
op zender. De focus zal hierbij liggen op het produceren van promo's,
zender navigatie, competities en sponsorship elementen. Door deze expertise
in huis te halen, is Discovery Networks Benelux in staat om haar zenderportfolio
nog beter te profileren en makkelijker in te spelen op de specifieke wensen
van de adverteerder. René Andreasi-Bassi deed eerder ruime ervaring op
als promo producer bij NBC Universal in London en bij UPC On Demand en
Net 5 in Nederland.
Hesther Jolly is per 1 april jl. benoemd
als Press & Communications Executive. Haar aanstelling draagt bij aan
de wens van Discovery Networks Benelux om de zichtbaarheid van haar zenderportfolio
richting kijkers, markt en vakmedia verder uit te bouwen en een eigen communicatie
afdeling op te zetten. Zij deed de afgelopen vijf jaar nationale en internationale
perservaring op bij Endemol Nederland en Endemol Holding. Met de aanstelling
van Hesther Jolly wordt na 7 jaar afscheid genomen van PR Works dat hiervoor
als extern PR bureau verbonden was aan Discovery Networks Benelux.
Met de uitbreiding van het Channel Management
team werkt Discovery Networks Benelux concreet verder aan de zichtbaarheid
en het lokale karakter van haar zenderportfolio. Dit uit zich onder andere
in het gebruik van Nederlandse voice overs, locale promo productie en uiteraard
een volledig op Nederland en Vlaanderen afgestemd marketing & communicatie
beleid. Voorts zal Discovery Networks Benelux voorzien zijn van een eigen
edit suite in het nieuwe kantoor in het Kraanspoor.
Alco De Jong, Channel Director: "Inmiddels
is Discovery Channel qua marktaandeel de tiende zender* van Nederland,
met veruit het meest mannelijke profiel. Met de uitbreiding van mijn team
wil Discovery Networks Benelux haar positie en het lokale gezicht van de
zenders verder uitbouwen. Samen met Marketing Manager Eli Lejeune, is hier
met de aanstelling van René en Hesther een ijzersterke basis voor gelegd.
De nieuwe lijn die we hebben ingezet, maakt Discovery Networks Benelux
een steeds interessantere partij voor kijkers en adverteerders."
Discovery Networks Benelux bedankt PR
Works en in het bijzonder Marguerite van der Heijden voor de uitstekende
service die zij geleverd heeft gedurende de afgelopen jaren. PR Works heeft
een grote rol gespeeld in de communicatie van de zenders en programmering,
waarbij hun expertise en service van hoog niveau was.
*SKO, Jan-Apr 2008, 02:00-26:00 uur,
Man 20-49 jaar