Persbericht
Open Text lanceert geïntegreerde oplossing voor Transactional Content Processing
Hoofddorp, 13 mei 2008 Open Text" Corporation (NASDAQ: OTEX, TSX: OTC), de grootste onafhankelijke leverancier van Enterprise Content Management (ECM) software en oplossingen, lanceert een nieuwe, volledig geïntegreerde oplossing voor Transactional Content Processing (TCP). De oplossing ondersteunt organisaties in het optimaliseren van workflow in omvangrijke, kritische bedrijfsprocessen zoals facturering, het verwerken van bestellingen en claims en het afhandelen van klantverzoeken. Dit resulteert in kostenbesparingen, grotere flexibiliteit en verbeterde compliance ten aanzien van externe regelgeving en intern beleid.
Via vertrouwde en intuïtieve gebruikersinterfaces biedt de geavanceerde Open Text TCP oplossing uitgebreide functionaliteit voor het beheren van transactiegerelateerde data zoals papieren documenten, e-mails of elektronische formulieren, binnen de context van bedrijfsprocessen. Organisaties kunnen met behulp van deze nieuwe oplossing hun omvangrijke, contentgeoriënteerde processen versnellen en optimaliseren.
Snelle implementatie en ROI
Open Text TCP is volledig geïntegreerd met Open Text Content Services, waaronder Enterprise Library Services en Enterprise Process Services. De nieuwe oplossing betekent een verbetering en een uitbreiding van Open Text s Business Process Management (BPM) en Production Document Management (PDMS) oplossingen. Omdat deze functionaliteit nu beschikbaar is als onderdeel van een geïntegreerde totaaloplossing, kunnen klanten een kortere implementatietijd en een snellere return on investment verwachten.
Voor elk systeem dat transacties verwerkt is het van belang om vijf afzonderlijke fasen te automatiseren. Open Text TCP omvat alle vijf, als volgt:
- Capture Open Text TCP is uitgerust met een volledige set van inbound kanalen en mechanismen om informatie te verzamelen, waaronder afbeeldingen, content en webdiensten. Alle inkomende informatie zoals elektronische formulieren, faxen en printstromen kan elektronisch worden afgehandeld.
- Proces De oplossing biedt een zeer schaalbaar business process component die complexe processen op basis van business rules simultaan kan beheren. Daarnaast is het mogelijk om bedrijfsactiviteiten te monitoren en analyses uit te voeren.
- Toegang Open Text TCP biedt de flexibiliteit om transactiegerelateerde content en procesinformatie weer te geven aan eindgebruikers in uitgebreide case-georiënteerde overzichten die gegevens uit verschillende bronnen bevatten. Content kan ook worden samengebracht in selfservice portalen.
- Integratie Informatie voor een bepaald bedrijfsproces bevindt zich vaak in meerdere systemen, waaronder ERP (van SAP, Oracle of andere leveranciers), e-mail en document management systemen en maatwerk applicaties.
- Bewaren Transactiegerelateerde content wordt in enorme hoeveelheden gegenereerd, veelal documenten die bewaard moeten blijven en daarom worden beheerd via recordsmanagement. TCP gebruikt Open Text s Enterprise Library Services als basis, waarmee organisaties bewaarschema s en compliance rules voor content kunnen beheren.
Van de digitale postkamer naar selfservice voor klanten
Steeds meer waardevolle en compliance-gerelateerde bedrijfsprocessen worden geïnitieerd door binnenkomende informatie, zoals online formulieren voor kredietaanvragen, faxen en brieven met berichtgeving over claims of e-mails met klachten van klanten. De TCP oplossing van Open biedt een digitale postkamer die het bijvoorbeeld mogelijk maakt om binnenkomende correspondentie automatisch te vergelijken met klantgegevens uit SAP of Oracle systemen, en ze daarna door te sturen naar de juiste medewerker(s). Alle informatie over de status van het proces is als virtueel klantbestand ook beschikbaar voor andere afdelingen, zoals het call center. Vragen worden zo op een adequate manier en door de op de juiste manier en door de juiste persoon beantwoord.
Selfservice portaal
De digitale postkamer is in combinatie met Livelink ECM Shared Document Access uit te breiden tot een selfserviceportaal voor klanten, partners en leveranciers. Wanneer ze over de juiste autorisaties beschikken kunnen deze externe gebruikers relevante informatie bekijken en, bijvoorbeeld, orders en leveringen met elkaar vergelijken of de status van de afhandeling van een klacht inzien. Voor interne servicemedewerkers is de bijbehorende informatie beschikbaar in uitgebreide klant-, leverancier- of partnerbestanden. Dit verhoogt het serviceniveau voor bedrijven en verlaagt tegelijkertijd de totale bedrijfskosten.
Bedrijfsprocessen die geïnitieerd worden door binnenkomende content of extern via e-mail of online formulieren, worden steeds belangrijker in bedrijfstakken met grote aantallen klanten, partners of leveranciers, aldus Michael Cybala, directeur programma- en productmanagement TCP Solutions bij Open Text. Onze volledig geïntegreerde oplossing is gebaseerd op onze expertise in content management. We maken het voor organisaties eenvoudiger dan voorheen om zelfs hun grootste en complexe transactieprocessen te stroomlijnen en te optimaliseren.
Open Text International BV - Siriusdreef 38-40, 2132 WT, Hoofddorp
Telefoon: 023 -565 2333, www.opentext.com
Over Open Text
Open Text" is s werelds grootste onafhankelijke leverancier van Enterprise Content Management (ECM) software. De innovatieve oplossingen brengen mensen, processen en informatie binnen een organisatie samen. Zakelijke, compliance en marktgerichte informatie binnen grote organisaties, overheidsinstellingen en professionele dienstverleners wordt effectief beheerd met de Open Text-oplossingen. Ruim 46.000 organisaties, met wereldwijd miljoenen gebruikers verdeeld over 114 landen en 12 talen, maken gebruik van de Open Text software. Meer informatie is te vinden op
Safe Harbor Statement Under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995
This news release may contain forward-looking statements relating to the success of any of the Company s strategic initiatives, the Company s growth and profitability prospects, the benefits of the Company s products to be realized by customers, the Company s position in the market and future opportunities therein, the deployment of Livelink and our other products by customers, and future performance of Open Text Corporation. Forward-looking statements may also include, without limitation, any statement relating to future events, conditions or circumstances. Forward-looking statements in this release are not promises or guarantees and are subject to certain risks and uncertainties, and actual results may differ materially. The risks and uncertainties that may affect forward-looking statements include, among others, the failure to develop new products, risks involved in fluctuations in currency exchange rates, delays in purchasing decisions of customers, the completion and integration of acquisitions, the possibility of technical, logistical or planning issues in connection with deployments, the continuous commitment of the Company's customers, demand for the Company's products and other risks detailed from time to time in the Company's filings with the Securities and Exchange Commission (SEC), including the Form 10-K for the year ended June 30, 2007. You should not place undue reliance upon any such forward-looking statements, which are based on management's beliefs and opinions at the time the statements are made, and the Company does not undertake any obligations to update forward-looking statements should circumstances or management's beliefs or opinions change.
Copyright © 2007 by Open Text Corporation. LIVELINK ECM and OPEN TEXT are trademarks or registered trademarks of Open Text Corporation in the United States of America, Canada, the European Union and/or other countries. This list of trademarks is not exhaustive. Other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text Corporation or other respective owners.
Voor redactionele informatie:
Influx PR Gerline van Wijnen / Suzanne Weuring. Tel: 055 3663034, e-mail: