Persbericht
---
METRO WEDEROM HOOGSTE OPLAGESTIJGING ONDER DAGBLADEN
Amsterdam, 13 mei 2008
Metro, de uitvinder van het gratis dagblad, heeft in 2007 van alle dagbladen in Nederland de grootste groei doorgemaakt. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde oplagecijfers van 2007 van HOI, instituut voor media auditing. Ten opzichte van 2006 steeg de oplage van Metro in 2007 met 51.264 exemplaren naar een totaal van 516.488 exemplaren per dag, wat een stijging van 11% betekent.
De online versie van Metro is met stip de grootste E-paper van Nederland met 84.225 abonnementen.
"De jaarcijfers zijn een gemiddelde van de afzonderlijke kwartalen van 2007. Metro bewees in deze kwartalen keer op keer de grootste stijger te zijn onder de Nederlandse dagbladen. De voortdurende groei van Metro is uniek in de Nederlandse dagbladenmarkt. Momenteel bedraagt de oplage al 550.000 exemplaren en dat Metro de grootste E-paper heeft, laat zien dat er ook online een stijgende vraag naar Metro is."
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Silvio de Groot, algemeen directeur en uitgever Metro Holland, 020 - 511 4000.
Metro wordt in Nederland van maandag t/m vrijdag in een oplage van 550.000 exemplaren gratis verspreid via NS-stations, RET Rotterdam, GVB Metrostations Amsterdam, GVU Utrecht, McDonald's restaurants, Postkantoren, Super de Boer, Jan Linders, Q-Park parkeergarages, universiteiten en scholen. De 1.945.000 dagelijkse lezers (NOM Doelgroep Monitor 2007-2) zijn over het algemeen jong, welstandig, goed opgeleid en werkzaam of studerend. Wekelijks lezen 3.411.000 mensen Metro.
Metro is het grootste en snelst groeiende dagblad van de wereld. Metro wordt uitgegeven in 71 edities in 21 landen in 18 talen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Dagelijks lezen meer dan 20 miljoen mensen Metro.