Consumentenbond
---
13 mei 2008
@Home en Multikabel in de fout
Internetaanbieder @Home biedt na overleg met de Consumentenbond
excuses aan haar klanten aan. Ze hebben hun klanten niet tijdig
geïnformeerd over een verandering in het betalingsmoment in verband
met hun fusie met Casema. De bond heeft de aanbieder hier naar
aanleiding van klachten begin mei 2008 op aangesproken.
@Home is op twee punten in de fout gegaan. De informerende brief aan
klanten is slechts één week vooraf verstuurd en meldt de wettelijke
mogelijkheid om op te zeggen niet. Een internetaanbieder heeft volgens
de Telecommunicatiewet twee verplichtingen: bij contractswijzigingen
moet hij dit minimaal 4 weken van te voren kenbaar maken en de klant
uitdrukkelijk wijzen op de mogelijkheid van opzeggen door die
verandering.
Een brief met excuses en duidelijkere uitleg valt de komende weken bij
alle 2 miljoen klanten op de mat. Klanten die dat willen biedt @Home
de mogelijkheid van een betaalregeling aan. Inmiddels blijkt dat ook
klanten van Multikabel te laat zijn geïnformeerd.
Dossier: internetproviders
---