KPN Nieuws
Datum: 9 mei 2008
Nummer: 023
KPN verbindt 17 vestigingen Unica Installatiegroep
Unica vergroot innovatiekracht met nieuw netwerk
Unica, de grootste zelfstandige totaalinstallateur van Nederland, gaat de komende vijf jaar zijn ICT-infrastructuur organiseren met One van KPN. One is een veilig en eigen beheerd bedrijfnetwerk oplossing van KPN dat alle 17 vestigingen van Unica met elkaar verbindt. Hiermee kunnen alle vestigingen sneller en veilig over actuele informatie beschikken. Unica is onlangs bekroond met de titel Best Managed Company 2008 voor het innovatief benutten van technologie. KPN en Unica zijn ook bezig met een pilot waarbij ambulante medewerkers worden aangesloten op het KPN-netwerk, waardoor ze onderweg over alle actuele informatie kunnen beschikken.
Zo wordt het nieuwe netwerk ook als basis gebruikt voor bijvoorbeeld het inrichten van een Unica Service Monitor Center. Deze mogelijkheid is volledig onder te brengen op de dienst One van KPN. Hierdoor is het in de toekomst mogelijk om alle bedrijfsinformatie veilig op te slaan en kunnen installaties van klanten van Unica op afstand worden beheerd. Bij storingen kan het systeem bijvoorbeeld servicemonteurs automatisch op de hoogte brengen van de te verrichten werkzaamheden. Daarnaast is het in de toekomst de bedoeling dat alle vestigingen via het eigen netwerk met Voice over IP (VoIP) communiceren, waardoor er geen aparte telefoonrekening meer is en de bereikbaarheid door het doorschakelen wordt vergroot. Bert Moser, financieel directeur van Unica: 'We zijn blij met deze dienst, niet alleen omdat het solide is, maar ook omdat het ons alle mogelijkheden biedt om het uit te breiden in de toekomst. Het is prettig dat alle diensten onder één contract en één rekening vallen. Voor onze 24-uursorganisatie hebben we ook een partij nodig die 24 uur per dag service kan bieden.'
Met het oog op de toekomst
'Innovatie is een van onze belangrijkste speerpunten', aldus Bert Moser, financieel directeur van Unica. 'We zijn bezig met de pilot Mobile Office Online: onze ambulante medewerkers krijgen een toestel waarmee ze rechtstreeks actuele gegevens van het hoofdkantoor kunnen krijgen. Samen met KPN zijn we nu in de testfase om dit verder te ontwikkelen.' Alwin Boes, salesmanager KPN: 'De managed dienst One van KPN is voor Unica een goede basis om de komende jaren verder te groeien en nieuwe toepassingsmogelijkheden te ontdekken. Zo kunnen bijvoorbeeld bouwlocaties via beveiligingscamera's op afstand nog beter in de gaten worden gehouden, doordat het versturen en ontvangen van zware videobestanden ook prima mogelijk is.'
Managed ICT-oplossingen
One van KPN maakt deel uit van de managed ICT-dienstverlening voor de zakelijke markt van KPN. Hiermee komt KPN tegemoet aan de behoefte van veel ondernemers om bij één leverancier terecht te kunnen voor zowel telecom- als IT-oplossingen. Alle informatie over One van KPN is te vinden op: kpn.com, trefwoord 'one'.
Noot voor de pers:
KPN NV