Kia verkoopt 100.000ste auto in Nederland
(5/9/2008)
Kia Nederland heeft een belangrijke mijlpaal in haar bestaan bereikt.
Recent verkocht Kia-dealer Lamens in Berkel en Rodenrijs namelijk de
100.000ste Kia in Nederland sinds de introductie van het merk in ons
land in 1993. Kia nummer 100.000, een Kia Carens 2.0 CVVT, is op 6 mei
op feestelijke wijze overhandigd aan de nieuwe eigenaresse.
â100.000 Kiaâs in Nederland is een hele prestatie en daar mogen we
best even bij stil staan,â verklaart Jeroen Sluis, Commercial Manager
van Kia Nederland. âDe afgelopen 15 jaar heeft Kia zich in Nederland
ontwikkeld van een klein, onbekend Koreaans merk tot een serieus en
volwassen volumemerk. We hebben een uitgebreid modelprogramma met
moderne, vlot gestylde autoâs en een professionele
distributieorganisatie met ruim honderd verkoopvestigingen in
Nederland. Momenteel is Kia qua verkoopaantallen de nummer 11 van ons
land. De voltallige Kia-organisatie werkt er hard aan om op korte
termijn een vaste plek in de top tien van grootste merken in Nederland
te verwerven.â
100.000ste Kia naar Berkel en Rodenrijs
De 100.000ste Kia in Nederland, een Carens met een 2.0 CVVT
benzinekrachtbron, werd recent verkocht door Automobielbedrijf Cas
Lamens in Berkel en Rodenrijs. Op dat moment was het nog niet bekend
dat het hier het jubileumexemplaar betrof. Bij de aflevering van de
auto was het dan ook een feestelijke verassing voor de nieuwe
eigenaresse, mevrouw Van Tilborgh. Ter ere van âhaarâ 100.000e Kia,
kreeg mevrouw Van Tilborgh een verzorgd arrangement voor een bezoek
aan de Davis Cup aangeboden.
Bouwen aan groei, positionering en professionalisering
Het merk Kia debuteerde in 1993 in Nederland. De importeur, Kia
Nederland B.V., maakt deel uit van de Kroymans Corporation, een
onderneming die zich al meer dan honderd jaar bezighoudt met de import
en distributie van automobielen en onderdelen. Modellen van het eerste
uur die aan de basis van het succes van Kia in ons land stonden, waren
onder andere de Sephia, Sportage SUV en de Pride.
De afgelopen jaren heeft Kia Nederland onafgebroken gebouwd aan de
groei, positionering en professionalisering van het merk en de
distributieorganisatie. In enkele jaren tijd heeft het modelprogramma
een ingrijpende vernieuwing én uitbreiding ondergaan. Sterke troeven
als de Kia Carens, de Sorento en Sportage SUV, de Rio, de Picanto en
de eind 2006 geïntroduceerde Kia ceeâd-serie, hebben geresulteerd in
een grote stijging van het marktaandeel van Kia in Nederland.
Kia zorgde eind 2006 in ons land voor een absolute primeur door als
eerste een garantietermijn van maar liefst 7 jaar of 150.000 kilometer
voor diverse Kia-modellen te introduceren. Een garantie die bovendien
overdraagbaar is op volgende eigenaren.
AutoRai