's Werelds eerste persoonlijke nieuwskiosk live bij Engelse mobiele operator '3'
07/05/2008 09:11
PR Newswire
ROTTERDAM, Nederland, May 7 /PRNewswire/ --
- Nederlandse technologie basis voor eerste gepersonaliseerd nieuws- en
informatie portaal
Het Nederlandse MoMac heeft voor het Engelse telecombedrijf '3' 's
werelds eerste gepersonaliseerde nieuwskiosk ontwikkeld. Binnen de 'kiosk'
kunnen gebruikers hun eigen mobiele nieuws- en informatieportaal
samenstellen. De nieuwskiosk is ontwikkeld op basis van GoMedia, MoMac's
prijswinnende platform voor mobiele media en informatiediensten.
Een groot aantal Britse uitgevers en nieuwsleveranciers stelt content en
'media brands' voor de nieuwskiosk ter beschikking, waaronder het laatste
nieuws en videoclips van enkele persbureaus. Ook magazines van Bauer (FHM en
Heat), IPC (Marie Claire en New Musical Express), Future (T3), Cnet en Dennis
(Men's Fitness en Auto Express) worden in de kiosk opgenomen. Een groot
aantal dagbladen zal binnenkort volgen.
Groot voordeel van de mobiele kiosk is dat de gebruikers vanuit één
systeem zelf hun voorkeuren voor een groot aantal verschillende mobiele
Internet sites en informatiediensten kunnen aangeven. Zo kan een eigen
combinatie van nieuws, sport, business en file-informatie worden
samengesteld, eventueel aangevuld met je persoonlijke daghoroscoop of
favoriete aandelenfondsen.
Laurens Rutten, Business Development Director van MoMac over de
nieuwskiosk: "Juist voor gebruikers van Internet op een mobiele telefoon is
het belangrijk om snel en eenvoudig de juiste content te vinden. Hoe meer
clicks hiervoor benodigd zijn, hoe meer bezoekers zullen afhaken.
Gepersonaliseerde informatiediensten zijn daarom een uitkomst. Het is
fantastisch dat we met in Nederland ontwikkelde technologie in de grootste
mediamarkt van Europa van start zijn gegaan." Naar verwachting zullen
gepersonaliseerde mobiele informatiediensten ook door Nederlandse MoMac
klanten ingezet gaan worden.
Onlangs werd MoMac nog verkozen tot een van de winnaars van de "Red
Herring 100, 2008". Het mobiele mediaplatform GoMedia ondersteunt inmiddels
meer dan 500 mobiele websites. GoMedia stelt mediabedrijven in staat om zelf
professionele mobiele sites te exploiteren, inclusief streaming video,
mobiele advertenties en 'social networking'. Het platform maakt de mobiele
websites geschikt voor zowel eenvoudige telefoons als ook voor 'smartphones',
BlackBerry en iPhone.
Over MoMac
MoMac is opgericht in 2001 en heeft inmiddels meer dan 40 werknemers in
dienst. Vanuit haar kantoren in Rotterdam, Londen, Parijs en Amsterdam
ontwikkelt het mobiele sites in Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland,
België, Ierland, Zwitserland en Zuid-Afrika. MoMac werkt voor mediapartijen
zoals Elsevier, DAG, Planet Internet, ITV, Emap (o.a. FHM, Heat en Mojo), IPC
Media, Cnet, Sanoma, MTV, ANP, Voetbal International, Publieke Omroep,
SonyBMG en Ministry of Sound. Het bedrijf is eigendom van het Franse venture
capital fonds Truffle Capital en het Management.
http://www.momac.net