Gemeente Nijefurd
communicatie
Nijefurd betrekt inwoners bij gemeentelijke communicatie
Sebas folderrek.jpg
Welk beeld hebben inwoners van de gemeente Nijefurd? En wat vinden zij
van de manier waarop de gemeente Nijefurd haar inwoners informeert en
met ze communiceert? Nijefurd wil dit graag van haar inwoners weten.
Daarom is TNS NIPO gevraagd om onderzoek uit te voeren naar de
kwaliteit van de gemeentelijke communicatie. Dankzij het onderzoek
worden ruim 2000 inwoners op creatieve, snelle en moderne manier
direct bij de communicatie van Nijefurd betrokken. Burgemeester
Boekhoven; "Als gemeente vinden wij het belangrijk om onze
communicatie over huidige en toekomstige plannen zo goed mogelijk af
te stemmen op de wensen en mening van onze inwoners. Daarom is de
mening van onze inwoners erg waardevol, we hopen dan ook op hun
medewerking bij het invullen van de digitale enquête die zij thuis
toegestuurd krijgen."
VIP-com
Gemeenten communiceren veelal te weinig. "Toch is het belang van
communicatie voor een gemeente groot. Op basis van de informatie uit
het onderzoek kan Nijefurd achterhalen welke communicatiemethoden de
aanpak van onze communicatie verbeteren of succesvol blijken te zijn,"
aldus burgemeester Boekhoven.
Nijefurd wil op een inspirerende en slimme manier de gemeentelijke
communicatie verbeteren. Om concrete verbeterpunten in te kunnen
voeren, doet Nijefurd daarom mee met het Verbeter- en
Innovatieprogramma Communicatie (VIP-Com) van TNS NIPO. Het programma
houdt in, dat op een efficiënte en (bewezen) effectieve manier kennis
wordt opgedaan, dankzij het leren van en met vergelijkbare gemeenten.