Euro RSCG Worldwide wint digitale business van Jaguar
NEW YORK, May 2 /PRNewswire/ --
- Volledig geïntegreerd wereldwijd team breidt relatie uit met luxe
automobielmerk
Jaguar heeft vandaag aangekondigd dat het zijn wereldwijde digitale
business aan Euro RSCG Worldwide heeft toegekend. Euro RSCG Worldwide zal het
wereldwijde account beheren vanuit zijn hoofdkantoor in New York en het zal
worden geleid door Executive Creative Directors Alicia Johnson en Hal
Wolverton. De digitale opdracht betekent een uitbreiding van de bestaande
relatie tussen Jaguar en het bureau. Het zal alle online reclameactiviteiten
omvatten, het opbouwen en onderhouden van jaguar.com en alle e-CRM
verantwoordelijkheden.
Global Beach en Haymarket Media Group, beide gevestigd in het Verenigd
Koninkrijk, hebben ook deelgenomen aan de laatste ronde.
"Door de digitale functie toe te voegen aan het arsenaal waar Euro RSCG
verantwoordelijk voor is, zorgen wij ervoor dat elk aanrakingspunt van de
consument beroerd zal worden door een geïntegreerde creatieve en strategische
visie," zei Mike O'Driscoll, Managing Director van Jaguar Cars. " Wij hebben
onze draai gevonden met de Gorgeous-campagne en wij zijn vol vertrouwen dat
het geïntegreerde model van Euro ons verder zal helpen om luxueuze campagnes
om te zetten in een sterke financiële prestatie."
"Het gebruik van digitaal om contact te maken met cultuur en de boodschap
van het merk naar buiten te brengen, is iets heel krachtigs voor Jaguar", zei
Johnson. "Iemand die in een Jaguar rijdt, is een sterke individualist die
zelf het liefst kiest hoe en wanneer hij of zij contact maakt met het merk.
De digitale ruimte opent een groot aantal nieuwe kansen om consumenten te
bereiken."
Na LendingTree is dit is de tweede belangrijke geïntegreerde win voor
Euro RSCG Worldwide sinds het besloten heeft om digitaal de kern te maken van
zijn wereldwijde strategie.
"Het is een geweldig opwindende tijd voor Jaguar en wij zijn enorm blij
dat wij ons partnerschap met hen kunnen uitbreiden", zei David Jones, Global
CEO, Euro RSCG Worldwide. "Deze win is zowel een teken van de ambitie van
Jaguar als van ons nieuw digitaal geïntegreerde model. Traditionele kantoren
begrijpen vaak wel de merken, maar niet de digitale wereld. Interactieve
kantoren begrijpen het internet, maar zijn niet zo goed in het beheren van
merken. Ons nieuwe model en ons partnerschap met Jaguar zal ervoor zorgen dat
wij op beide gebieden resultaten leveren."
Over Euro RSCG Worldwide
Euro RSCG Worldwide, een toonaangevend geïntegreerd
marketingcommunicatiebureau - door Advertising Age en Campaign uitgeroepen
tot "2006 Global Agency of the Year" - heeft 233 kantoren in 75 landen in
Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika en het Azië/Pacific-gebied. Euro RSCG
biedt reclameactiviteiten, marketingdiensten, bedrijfscommunicatie en
interactieve oplossingen aan wereldwijde, regionale en plaatselijk cliënten.
De cliënten van het kantoor zijn onder meer: Air France, BNP Paribas, Charles
Schwab, Citigroup, Danone Group, Diageo, EFFEN Vodka, Heineken USA, Hyatt,
IBM, Jaguar, Kraft Foods, Lacoste, L'Oreal, PSA Peugeot Citroen, Reckitt
Benckiser, sanofi-aventis, Schering-Plough en Valspar. Euro RSCG Worldwide
heeft zijn hoofdkantoor in New York. Het is de grootste eenheid van Havas,
een wereldleider op het gebied van communicatie (Euronext Paris SA: HAV.PA.)
Website: http://www.jaguar.com