Openbare bekendmakingen deze week (30 april - 6 mei 2008)
De wettelijk verplichte mededelingen die de gemeente elk week
publiceert op de gemeentepagina's in Parelnieuws.
Wilt u oudere bekendmakingen raadplegen, ga dan naar het archief.
---
bouwvergunningen
Aanvraag vergunningen
Burgemeester en wethouders van Brunssum maken bekend dat de navolgende
aanvragen zijn ontvangen om:
- reguliere bouwvergunning voor het oprichten van een woonhuis in het
b-plan parkplan Emma fase II (kavel 8 woonvlek E11) (datum indiening:
15-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het geheel plaatsen van een
terrasoverkapping op het perceel Het Ambacht 65 (datum indiening:
15-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het gedeeltelijk plaatsen van een
terrasoverkapping op het perceel Treebeekstraat 102 (datum indiening:
15-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het gedeeltelijk veranderen/vergroten van
de bestaande woning op het perceel Geert Grotestraat 8 (datum
indiening: 18-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het geheel oprichten van een
terrasoverkapping op het perceel Karel Doormanstraat 12 (datum
indiening: 23-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het geheel plaatsen van een
terrasoverkapping op het perceel Dorpstraat 63 (datum indiening:
21-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het geheel oprichten van een vrijstaande
garage op het perceel Jupiterstraat 99 (datum indiening: 22-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het geheel plaatsen van een overkapping
op het perceel Dorpstraat 61 A
(datum indiening: 22-04-2008).
U kunt de aanvragen wel al inzien, maar u kunt er op dit moment nog
niet op reageren.
Voor het inzien dient u een afspraak te maken bij het loket
Vergunningen (tel: 045 5278660)
Brunssum, 30 april 2008.
Het college van Burgemeester en Wethouders van Brunssum
---
bouwvergunningen
Verleende vergunningen
Burgemeester en wethouders van Brunssum maken bekend dat de navolgende
vergunningen zijn verleend:
- lichte bouwvergunning voor het geheel plaatsen van een bergruimte
t.b.v. de woonfunctie op het perceel Kerkeveldstraat 2 (verzonden
14-04-2008);
- lichte bouwvergunning voor het geheel plaatsen van een
terrasoverkapping op het perceel Vroedschapstraat 36 (verzonden
14-04-2008);
- reguliere bouwvergunning voor het plaatsen van een kantoorunit voor
de periode van 5 jaar op het perceel Haefland 18 (verzonden
14-04-2008).
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende
binnen 6 weken na de datum van verzending van dit besluit hiertegen
een bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en
Wethouders. Hoe u verder bezwaar kunt maken, leest u in `Hoe maakt u
bezwaar?'.
Let op: de aanvang van de bezwaartermijn is niet de datum waarop deze
openbare bekendmaking plaatsvindt, maar de datum waarop de verleende
vergunning bekend is gemaakt aan de aanvrager (verzonden datum).
De stukken liggen vanaf de verzonden datum zes weken ter inzage in de
gemeentewinkel, loket Vergunningen (Lindeplein 1). U kunt hier terecht
van maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 12.30 uur en woensdagmiddag
van 13.30 - 17.00 uur. Voor informatie: loket Vergunningen, telefoon
(045) 527 86 60.
Brunssum, 30 april 2008.
Het college van Burgemeester en Wethouders van Brunssum
---
bouwvergunningen
Verzoek om vrijstelling
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Brunssum
maakt bekend dat de navolgende aanvraag bouwvergunning is ontvangen
van C. Brinduse, voor het gedeeltelijk vernieuwen/veranderen van een
woonhuis en opstallen, gelegen Churchillstraat 1, alhier.
Daar het bouwwerk in strijd is met het desbetreffende vigerende
bestemmingsplan, kan slechts bouwvergunning worden verleend nadat het
college van Burgemeester en Wethouders ingevolge artikel 19, derde
lid, van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling heeft
verleend.
Voornoemde aanvraag zal met ingang van 6 mei 2008 gedurende zes weken
voor eenieder ter inzage liggen in de gemeentewinkel, loket
Vergunningen, aan het Lindeplein 1.
Gedurende deze termijn kunnen eventuele zienswijzen tegen het bouwplan
schriftelijk dan wel mondeling bij het college van Burgemeester en
Wethouders worden ingediend.
De voorkeur gaat uit naar het schriftelijk indienen van zienswijzen.
Degene die mondeling zienswijzen naar voren wil brengen, kan daartoe
tijdens de openingstijden, contact opnemen met de medewerkers van het
loket vergunningen. De behandelend ambtenaar zal vervolgens contact
opnemen met degene die mondeling zienswijzen naar voren wil brengen.
Voor informatie: loket Vergunningen, telefoon (045) 527 86 60.
Brunssum, 30 april 2008.
Het college van Burgemeester en Wethouders voornoemd,
---
bouwvergunningen
Ontwerp-besluit tot verlenen van vrijstelling
Burgemeester en Wethouders van gemeente Brunssum maken op grond van
artikel 27 van het bestemmingsplan "Woongebieden", vastgesteld door de
gemeenteraad op 25 oktober 2000 en (gedeeltelijk) goedgekeurd door
Gedeputeerde Staten van Limburg bij besluit van 12 juni 2001, bekend
dat zij voornemens zijn om vrijstelling te verlenen van voornoemd
bestemmingsplan in verband met de ontvangen aanvraag om reguliere
bouwvergunning van P. Steengraver voor het gedeeltelijk vergroten van
een garage en een kelder op het perceel Ridder Hoenstraat 39, alhier.
Omdat voornoemd bouwplan in strijd is met het voornoemde vigerende
bestemmingsplan, kan slechts bouwvergunning worden verleend nadat
Burgemeester en Wethouders ingevolge de desbetreffende bepalingen van
het vigerende bestemmingsplan vrijstelling hebben verleend.
Het ontwerp-besluit tot verlenen van vrijstelling ligt met ingang van
6 mei 2008 gedurende vier weken voor belanghebbenden ter inzage bij
het loket Vergunningen in de gemeentewinkel, Lindeplein 1, alhier.
Voor informatie: loket Vergunningen, telefoon (045) 527 86 60.
Gedurende voornoemde termijn kunnen eventuele bedenkingen tegen het
ontwerp-besluit tot verlenen van vrijstelling bij Burgemeester en
Wethouders worden ingediend.
Brunssum, 30 april 2008.
Burgemeester en Wethouders van Brunssum
---
bouwvergunningen
Evaluatie en herijking Welstandsnota
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Brunssum
maakt bekend dat zij voornemens zijn de concept-nota Evaluatie en
herijking Welstandsnota ter vaststelling aan de raad aan te bieden in
de vergadering van 23 september 2008.
In april 2004 werd door de gemeenteraad de 1e welstandsnota
vastgesteld. Om de toepassing van het welstandsbeleid soepeler en
eenvoudiger te maken en de klantvriendelijkheid naar de burger te
vergroten, heeft er een evaluatie van de welstandsnota plaatsgevonden.
Het uitgangspunt is om de welstandstoets waar mogelijk te beperken tot
een relevant aantal criteria. In de concept-nota Evaluatie en
herijking Welstandsnota zijn de verschillende welstandscriteria
gescreend op overlappingen binnen het gemeentelijk ruimtelijk beleid,
de regelgeving is beperkt tot hoofdlijnen en minder gericht op
details, terwijl ook het taalgebruik en de communicatie naar de burger
toe wordt verbeterd.
Voor de "hoeksituaties" zijn specifieke criteria geformuleerd. Dit
geldt ook voor de tot Beschermd Gezicht voorgedragen mijnkoloniën;
Treebeek, Haansberg, Langeberg, Schuttersveld, Oude Egge en
Rozengaard.
Ook wordt voorgesteld om een aantal gebieden `welstandsvrij' te
verklaren en wel voor een experimentele periode van 3 jaar. Het
betreft een deel van het nieuwbouwgebied ter plaatse van het
voormalige Erkensterrein aan de Hoogenboschweg, de woonbuurten De
Struiken (Nicolaas Maesstraat - Frans Halsstraat - Johan Vermeerstraat
- Ferdinand Bolsstraat) en /of Op de Vos (Lambertusstraat -
Servatiusstraat - Valeriusstraat - Renatusstraat), alsmede alle
achtererven van de BASIS-gebieden uit de Welstandsbeleidskaart (voor
zover niet zichtbaar vanaf openbaar gebied).
De concept-nota Evaluatie en herijking Welstandsnota wordt, alvorens
deze wordt vastgesteld, met ingang van 1 mei 2008 gedurende zes weken
in de gemeentewinkel, loket Vergunningen, aan het Lindeplein 1, voor
eenieder ter inzage gelegd. Gedurende deze termijn kunnen eventuele
reacties ten aanzien van de Evaluatienota schriftelijk dan wel
mondeling bij het college van Burgemeester en Wethouders worden
ingediend.
De voorkeur gaat uit naar het schriftelijk indienen van reacties.
Degene die mondeling een reactie naar voren wenst te brengen kan
daartoe tijdens de openingstijden, contact opnemen met de medewerkers
van de gemeentewinkel, loket Vergunningen. De behandelend ambtenaar
neemt vervolgens contact op met degene die mondeling een reactie naar
voren wenst te brengen. Voor informatie: loket Vergunningen, telefoon
(045) 527 86 60.
Brunssum, 30 april 2008.
Het college van Burgemeester en Wethouders van Brunssum
---
besluiten awb
Verplaatsing van weekmarkt naar het Koutenveld
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij voornemens zijn de
weekmarkt te verplaatsen naar het Koutenveld.
De markt vindt nu nog elke zaterdag plaats op het Lindeplein. Het
voornemen om de markt te verplaatsen is het gevolg van de geplande
nieuwe fysieke en functionele inrichting van het Lindeplein waarbij
dit plein een sterkere horeca- en cultuurfunctie moet krijgen en het
aantal evenementen op deze locatie zal toenemen.
Ook sluit deze verplaatsing aan bij de wens van de Marktcommissie om
de markt meer in de loop van het publiek te situeren.
In de huidige Marktverordening wordt de locatie Lindeplein genoemd. Om
de markt naar het Koutenveld te kunnen verplaatsen, dient de
verordening op dit punt door de gemeenteraad aangepast te worden. Deze
aanpassing houdt in dat het Lindeplein als locatie voor de
zaterdagmarkt vervalt en het college van Burgemeester en Wethouders
bevoegd wordt een nieuwe locatie aan te wijzen.
Hiertoe zal het college van B&W een besluit nemen dat de weekmarkt
iedere zaterdag, behoudens de weken van de voor- en najaarskermis,
gehouden wordt op de uiterste zuidpunt van het Koutenveld.
De nieuwe concept-Marktverordening alsmede het concept-besluit + kaart
tot aanwijzing van het Koutenveld als locatie voor de weekmarkt,
liggen met ingang van 30 april 2008 gedurende zes weken ter inzage in
de gemeentewinkel aan het Lindeplein.
In deze periode kan eenieder bij het college van B&W zienswijzen ten
aanzien van dit voornemen kenbaar maken.
Brunssum, 30 april 2008.
---
besluiten awb
Tijdelijke verkeersmaatregel Parade 2008:
Afsluiting Lindeplein tijdens Parade
Het parkeerterrein op het Lindeplein zal van zaterdag 28 juni tot en
met dinsdag 15 juli 2008 voor al het verkeer zijn afgesloten. De
afsluiting is het gevolg van het paviljoen dat op het
parkeerterrein-gedeelte wordt geplaatst vanwege de Parade 2008. Ook
het weggedeelte op het Lindeplein zal tijdelijk worden afgesloten voor
het verkeer.
De Parade vindt plaats van donderdag 3 juli tot en met zaterdag 12
juli 2008. Op het Lindeplein zal voor optredens een paviljoen worden
opgericht. Rekening houdend met opbouw en afbreken betekent dit dat
parkeren op het Lindeplein niet mogelijk is in de periode 28 juni - 15
juli.
Tevens zal van dinsdag 1 juli tot en met zondag 13 juli elke avond ook
het weggedeelte van het Lindeplein voor verkeer zijn afgesloten. Dit
gebeurt met het oog op de vele bezoekers aan de Parade, waardoor de
verkeersveiligheid op het Lindeplein in het gedrang zou kunnen komen.
De afsluiting van het weggedeelte Lindeplein is dagelijks van 18.00 `s
avonds tot 03.00 uur 's nachts. Gedurende de afsluiting is een
wegomleiding van kracht, via de Vijverlaan, Prins Hendriklaan en de
Wilhelminastraat. Tussen de Rumpenerstraat en de Vijverstraat blijft
verkeer mogelijk.
Bezwaar
Tegen dit verkeersbesluit kunt u binnen 6 weken na de datum van
publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van
Burgemeester en Wethouders. Hoe u verder bezwaar kunt maken, leest u
in `Hoe maakt u bezwaar?'.
Brunssum, 30 april 2008.
---
besluiten awb
Tijdelijke verkeersmaatregel Parade 2008:
Wegafsluiting wegens optocht Parade
Op zondag 6 juli 2008 vindt de optocht Parade plaats in het centrum
van Brunssum. Vanwege deze optocht is een aantal wegen afgesloten.
De optocht stelt zich op in de Rumpenerbeemden en loopt via de
Creijckelshof, Schoolstraat, Rumpenerstraat, Lindeplein, Kerkstraat,
Dorpstraat en Raadhuisstraat, met ontbinding op de parkeerplaats
Koutenveld. Op de parkeerplaats Koutenveld is op zondag 6 juli vanaf
05.00 uur 's ochtends parkeren niet toegestaan.
Vanwege de optocht worden op zondag 6 juli de volgende wegen geheel of
gedeeltelijk afgesloten:
* Creijckelshof
* Schoolstraat
* Rumpenerstraat
* Lindeplein
* Lindestraat (ged.) voor (snor-)fietsers
* Kerkstraat
* Hokkelenbergstraat (ged.)
* Dorpstraat voor het weggedeelte gelegen tussen de rotonde
Merkelbeekerstraat en de Raadhuisstraat
* Raadhuisstraat
* Koutenveld
* Ir. Op den Kampstraat
* Past. Savelbergstraat
* Doorvaartstraat voor het weggedeelte gelegen tussen de Pr.
Bernhardstraat en de Ir. Op den Kampstraat
* Johan Frisostraat voor het weggedeelte gelegen tussen de Pr.
Bernhardstraat en de Pastoor Savelbergstraat
* Wilhelminastraat voor het weggedeelte gelegen tussen de Pr.
Bernhardstraat en de Pastoor Savelbergstraat
* J. Haydnstraat
* Koolhofstraat voor het weggedeelte gelegen tussen de J. Haydnstraat
en de Rumpenerstraat
* Sweelinckstraat voor het weggedeelte gelegen tussen de Mozartstraat
en de Rumpenerstraat
* Diepenbrockstraat
* Mozartstraat
Bezwaar
Tegen dit verkeersbesluit kunt u binnen 6 weken na de datum van
publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van
Burgemeester en Wethouders. Hoe u verder bezwaar kunt maken, leest u
in `Hoe maakt u bezwaar?'.
Brunssum, 30 april 2008.
---
besluiten awb
Tijdelijke verkeersmaatregel Parade 2008:
Afsluiting Mozartstraat
Het gedeelte van de Mozartstraat, tussen de Lindestraat en de
Diepenbrockstraat, zal van dinsdag 1 juli tot en met zondag 13 juli
2008 voor het verkeer worden afgesloten. Aan de zijde van de oneven
huisnummers wordt verder gedurende deze periode een parkeerverbod
ingesteld. De afsluiting en het parkeerverbod zijn een gevolg van de
organisatie van de Parade 2008.
Tijdens de Parade, van 3 juli tot en met 12 juli 2008, vinden er
diverse activiteiten plaats in cultureel centrum d'r Brikke-Oave.
Vanwege de bevoorrading en de aan- en afvoer van deelnemers is
besloten om de Mozartstraat voor al het verkeer af te sluiten.
Bewoners van panden aan het afgesloten gedeelte van de Mozartstraat
krijgen per pand een tweetal ontheffingen, zodat voor eigen bewoners
de bereikbaarheid gegarandeerd blijft. Ook bezorgers van de
maaltijdvoorziening van Ouderenwelzijn zal doorgang worden verleend.
Bezwaar
Tegen dit verkeersbesluit kunt u binnen 6 weken na de datum van
publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van
Burgemeester en Wethouders. Hoe u verder bezwaar kunt maken, leest u
in `Hoe maakt u bezwaar?'.
Brunssum, 30 april 2008.
---
besluiten awb
Evenement buurtvereniging De Dakpan
De burgemeester van Brunssum maakt hierbij bekend dat aan
buurtvereniging De Dakpan, ingevolge artikel 2.2.2 van de Algemene
Plaatselijke Verordening, vergunning is verleend voor het houden van
een evenement in het pad aan de achterzijde van de Koningstraat,
Stadhouderstraat en Keizerstraat en wel op zaterdag 21 en zondag 22
juni 2008.
Alle hierop betrekking hebbende stukken zijn voor een ieder in te zien
in de gemeentewinkel, loket Vergunningen, Lindeplein 1. Voor het maken
van een afspraak kunt u bellen: 045 527 85 05.
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende
binnen 6 weken na de datum van publicatie van dit besluit hiertegen
een bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en
Wethouders. Hoe u verder bezwaar kunt maken, leest u in `Hoe maakt u
bezwaar?'.
Brunssum, 30 april 2008.
Burgemeester van Brunssum
---
kapvergunning
Verleende kapvergunning
Burgemeester en wethouders van Brunssum maken bekend dat de navolgende
kapvergunningen zijn verleend aan:
- R.W.H. Schrörgers, Platostraat 43, voor 1 bolprunus;
- M. Madog, Heulenderstraat 85, voor 1 wilg.
Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kan iedere belanghebbende
binnen 6 weken na de datum van verzending van dit besluit hiertegen
een bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en
Wethouders. Hoe u verder bezwaar kunt maken, leest u in `Hoe maakt u
bezwaar?'.
Brunssum, 30 april 2008.
Het college van Burgemeester en Wethouders van Brunssum,
krachtens mandaat,
Teamleider Civiele Techniek / Dienst Projecten,
ing. P.H. Bartels
---
Gemeente Brunssum