Ingezonden persbericht


Hilversum, april 2008

Expansie Hunkemöller: 1000 winkels in 2012!

Internationale lingerieretailer Hunkemöller ondergaat een grote expansie. Onlangs heeft de lingerieketen haar 400ste winkel geopend. De volgende 600 zitten in de planning voor de komende 5 jaar. Om te beginnen met Rusland, waar Hunkemöller onder de naam Bodique, vanaf april haar deuren heeft geopend. De expansie van Hunkemöller is een combinatie van eigen winkels en samenwerking met franchise partners. Elk jaar zal Hunkemöller een nieuw land betreden met eigen winkels en 3 nieuwe landen door middel van international franchise.

Rusland

In Rusland is het contract getekend met de Master Franchise Partner "Maratex". Naast Rusland opereert Maratex ook in de Oekraïne en Kazachstan, waar ook winkels zullen worden geopend. Deze partner heeft al veel ervaring met verschillende andere internationale modemerken. Vanaf nu dus ook met Bodique, de merknaam waaronder Hunkemöller haar nieuwe winkels in het buitenland opent. Hunkemöller heeft een contract getekend voor maar liefst 200 winkels in de komende 10 jaar. De eerste Bodique winkel is 16 april jl. geopend in Ryazan te Rusland, waar er deze maand nog 2 zullen volgen.

Oost-Europa

Hunkemöller heeft ook een franchise partnership gesloten met de Empik Media & Fashion Group (EM&F). Deze groep is werkzaam in Polen, Tsjechië, Slowakije en Roemenië. In de komende 10 jaar gaan er in deze gebieden 80 Bodique winkels open.

Eigen beheer

Nieuwe winkels zullen niet alleen worden geopend door middel van franchise samenwerking, ook zal Hunkemöller in eigen beheer in zowel bestaande als nieuwe markten het aantal winkels fors uitbreiden. De planning is om in de komende 5 jaar elk jaar gemiddeld 50 nieuwe winkels in eigen beheer te openen. Op 23 april jl. is de 1e Bodique winkel in Madrid geopend, wat het totaal in Spanje op 4 brengt. Ook zal Bodique deze zomer worden geïntroduceerd in Oostenrijk, een nieuwe markt voor de lingerieketen.

Strategie

De expansie is onderdeel van het 5-jaren plan van Hunkemöller. De lingerieketen heeft als doel gezet 600 winkels in de komende 5 jaar te openen. De wereldwijde uitbreiding van Hunkemöller is in lijn met de ambitie van Hunkemöller om het retail leiderschap te bereiken; een wereldspeler en behoren tot de Top 3 in elk land waar Hunkemöller vertegenwoordigd is.

Bodique: de winkel

De Internationale lingerieketen staat bekend om haar uitstekende service, uitgebreide collectie en de zeer goede kwaliteit/prijsverhouding. Bovendien is winkelen bij Bodique door het winkeldesign een ware "shop experience". Bodique blijft inspelen op de behoeften van haar klant door deze altijd te vertalen naar het winkelconcept.

Bodique: de collectie

De collectie van Bodique bestaat uit een breed high fashion assortiment en basic items lingerie, ondergoed, nachtmode en badkleding. De collectie kenmerkt zich door een goede kwaliteit tegen een concurrerende prijs. Bodique verkoopt ook accessoires zoals sieraden, zonnebrillen, slippers en cosmetica. Om de klanten te blijven verrassen heeft de winkel elke twee weken een ander thema. Op deze manier springt Bodique altijd in op de laatste trends.

Hunkemöller en Maxeda

Hunkemöller, opgericht in 1886, is onderdeel van Maxeda, de grootste non-foodketen van Nederland. Hunkemöller heeft circa 2.600 medewerkers en vierhonderd winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Saoedi-Arabië, Egypte, Turkije, Spanje, Aruba en Curaçao. Hunkemöller is een van de grootste lingeriespeciaalzaken in Europa en marktleider in de Benelux-landen en Duitsland. Hunkemöller blijft vooruit kijken en gaat door met de internationale expansie ook in de vorm van International Franchise.