Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuwssites groeien in populariteit


- NU.nl versterkt nummer 1-positie nieuwssites -

Amsterdam, 28 april 2008 - De grootste nieuwssite van Nederland, NU.nl, heeft zijn bereik in de maand maart opnieuw zien stijgen. Werd in februari al een record gevestigd met een bereik van 27,1 procent, in maart kwam dit uit op 28,1, wat neerkomt op 3,8 miljoen unieke bezoekers op maandbasis.

Ook de andere grote Nederlandse nieuwssites konden fraaie cijfers noteren, zo wordt duidelijk uit de laatste bereikcijfers van STIR (Stichting Internet Reclame). In de cijfers over maart komt de Telegraaf uit op 22,9 procent en noteerde de nummer 3, NOS.nl, 21,4 procent.

Volgens Laurens Verhagen, hoofdredacteur van NU.nl, is er sprake van een maandelijkse autonome groei. ÒHier bovenop kende de maand maart echter nog een aantal uitschieters. Denk aan de hele Fitna-hype en de aankondiging van sneeuw. Dergelijk nieuws zorgt altijd voor veel extra bezoek.Ó

Ook de andere sites van NU.nl, zoals NUsport en NUjij.nl, laten de afgelopen maanden een indrukwekkende groei zien. ÒWe zijn constant bezig de sites te verbeterenÓ, zegt Verhagen. ÒZo kunnen we via NUvideo.nl steeds meer interessant materiaal aanbieden samen met nieuwe partners als Bright.nl en Gamez.nl.Ó

Deze maand nog werd bovendien NUzakelijk.nl geheel onder handen genomen. De site heeft een andere indeling met nieuwe katernen, een uitgebreidere homepage en meer beeldmateriaal. Met het beurskatern wil NUzakelijk een nog bredere doelgroep aanspreken. Naast koersinformatie kan de bezoeker op NUzakelijk ook al het beursnieuws, adviezen en de volledige profielen van de beursgenoteerde bedrijven vinden.

(255 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Bekijk de resultaten op: http://www.internetreclame.org/resultaten.html

Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl