Alkemade verbetert digitale dienstverlening
28-04-2008
De gemeente Alkemade heeft veertien nieuwe elektronische
Nieuw is de mogelijkheid voor inwoners van Alkemade om digitaal een hond aan- of af te melden voor de hondenbelasting, een in- en uitritvergunning aan te vragen, een kapvergunning aan te vragen, een kenteken te wijzigen, kwijtschelding aan te vragen, een gecombineerde aanvraag in te dienen voor een kopie van een Woz-beschikking en een Ozb-aanslag, een melding woon- of leefomgeving te doen, een parkeervergunning aan te vragen, een rioolaansluitvergunning aan te vragen of een Wmo-aanvraag in te dienen.
Bedrijven kunnen voortaan bij de gemeente digitaal bezwaar indienen, een kopie van een Woz-beschikking en een Ozb-aanslag aanvragen, een Woz-taxatieverslag aanvragen en een rioolaansluitvergunning aanvragen.
Aanvragers kunnen gebruik maken van DigiD voor het plaatsen van een digitale handtekening. Voor bedrijven geldt dat tekenbevoegde personen met behulp van hun persoonlijke DigiD namens hun organisatie producten en of diensten bij de gemeente Alkemade kunnen afnemen.
De formulieren beschikken waar nodig over een online betaalmogelijkheid, waardoor het in sommige gevallen helemaal niet meer nodig is om naar het gemeentehuis te komen. Eenvoudige producten, zoals een uittreksel uit het bevolkingsregister, worden gewoon thuisbezorgd.