Gemeente Franekeradeel
Officiële bekendmakingen 28 april 2008, Franeker Courant
Bouwaanvragen
Burgemeester en wethouders maken overeenkomstig de Woningwet bekend
dat in de periode van 17-04-2008 t/m 23-04-2008 de volgende lichte en
reguliere bouwaanvragen zijn binnengekomen:
* Kastanjelaan 11 te Tzum veranderen van de gevels
* Burgemeester J Dijkstraweg 6 te Franeker bouwen van 2 gebouwen tbv
psychiatrie
* Burgemeester J Dijkstraweg 6 te Franeker bouwen van een gebouw tbv
psychiatrie
* Kade 1 te Sexbierum vergroten van een hotel (verdieping)
* Gaffelaar 15 te Franeker bouwen van een berging
Deze bouwaanvragen worden behandeld in de welstandscommissie. De
vergaderingen van de Welstandscommissie zijn openbaar en vinden op
maandagmorgen in de oneven weken van 9.30 - 11.00 uur plaats in het
gemeentehuis. U bent hierbij van harte welkom! Wilt u weten wanneer
een bouwplan wordt behandeld, kijkt u dan op de website
www. franekeradeel.nl.
Wij attenderen u er op dat tegen een aanvraag om bouwvergunning geen
bezwaarschrift kan worden ingediend. Een bezwaarschrift kan pas worden
ingediend na het verlenen van de bouwvergunning.
Sloopaanvragen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat de volgende aanvragen voor
een sloopvergunning zijn binnengekomen:
* Vijverstraat 13 te Franeker slopen van asbesthoudende materialen
(18 april)
* Osingastraat 46 te Franeker slopen van asbesthoudende dakplaten
(18 april)
* Lidlumerwei 22 te Klooster-Lidlum slopen van asbesthoudende
dakplaten (22 april)
Verleende vergunningen 17-04-2008 t/m 23-04-2008
Reguliere bouwvergunningen
* Voltastraat 2 te Franeker veranderen van de gevels van een
telecomgebouw 2008-04-23
* Berlikumerweg 19 te Ried bouwen van een berging (koetshuis)
2008-04-23
Reguliere bouwvergunning 2e fase
* Lollumerweg 6 A te Tzum bouwen van een ligboxenstal met woning
2008-04-17
Indien u het niet eens bent met één van bovengenoemde besluiten, kunt
u binnen zes wekenna verzending van dit besluit een schriftelijk en
gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester
en wethouders van Franekeradeel, Postbus 58, 8800 AB te Franeker. Het
bezwaarschrift dient tenminste de volgende onderdelen te bevatten:
naam en adres van de indiener;
* de dagtekening;
* een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
* de gronden van het bezwaar;
* een ondertekening.
Indien u een bezwaarschrift heeft ingediend, kunt u tevens op grond
van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht de President van de
Arrondissementsrechtbank te Leeuwarden verzoeken om een voorlopige
voorziening te treffen, indien u van mening bent dat de onverwijlde
spoed dat, gelet op de betrokken belangen, vereist. Een verzoek om
voorlopige voorziening dient u te richten aan de President
van de Arrondissementsrechtbank te Leeuwarden, Sector Bestuursrecht,
Postbus 1702, 8901 CA te Leeuwarden. Ook dient u een kopie van het
bezwaarschrift te overleggen.
Aanvragen vergunning Wet Milieubeheer
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat er
aanvragen voor vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer zijn ingekomen
van:
* Gebr. R. en T. Huizinga voor de nieuwe de gehele inrichting
omvattende vergunning voor een vleeskuikenhouderij annex
akkerbouwbedrijf annex rundveehouderij op het perceel camstrawei
27 te Firdgum.
Wij zijn voornemens de gevraagde vergunning te verlenen. De aanvraag,
de ontwerpbeschikking en de bijlagen, liggen met ingang van 29 april
2008 voor de duur van zes weken voor een ieder ter inzage in het
gemeentehuis, aan de balie van de afdeling Bouwen en Milieu,
Harlingerweg 18 te Franeker. Op werkdagen liggen de stukken van 8.30
tot 12.00 uur ter inzage en op woensdags van 8.30 tot 16.30 uur en
eventueel buiten de genoemde tijden, na telefonisch verzoek, op
afspraak.
Gedurende de termijn van terinzageligging kan een ieder gemotiveerd
zijn/haar zienswijzen schriftelijk indienen bij het college van
burgemeester en wethouders, Postbus 58, 8800 AB Franeker. Tevens kan
een ieder gedurende deze termijn aan de balie van de afdeling Bouwen
en Milieu nadere informatie verkrijgen en/of mondeling zienswijzen
naar voren brengen en/of verzoeken om een gelegenheid tot een gedach
tenwisseling over het ontwerpbesluit of telefonisch bij de heer P. van
der Ploeg van de afdeling Bouwen en Milieu op nummer 0517-380438.
Een afschrift van de zienswijze zal worden verzonden aan de aanvrager.
Degene die een zienswijze indient kan door middel van een aparte brief
verzoeken zijn/haar persoonlijke gegevens niet kenbaar te maken.
Alleen zij die tijdig schriftelijk of mondeling zienswijzen hebben
ingediend tegen de ontwerpbeschikking kunnen later beroep instellen
bij de Raad van State, tenzij wordt aangetoond dat men redelijkerwijs
niet eerder in staat is geweest (tijdig) zienswijzen in te brengen dan
wel dat de definitieve besluitvorming afwijkt van het ontwerpbesluit.
Besluit college van b & w 22 april 2008
Goedkeuringsbesluit bestemmingsplan Woongebied Franeker - Zuid.
Besluit:
1. Het goedkeuringsbesluit van GS voor kennisgeving aannemen.
2. Brief aan GS versturen.
3. Het goedkeuringsbesluit ter kennisneming aan de gemeenteraad
voorleggen.
Pilot landelijke woon/werk cluster Franeker-Zuid.
Besluit;
Instemmen met de ingediende pilot wooncluster Franeker-Zuid.
Jaarverslag en jaarrekening van het Lieve Vrouwe ter Noodleen 2007.
Besluit:
Het jaarverslag en de jaarrekening 2007 van "Het Lieve Vrouwe ter
Noodleen"goedkeuren en ter kennisgeving aannemen.
Toezichthouders Koninginnedag.
Besluit:
Extra toezichthouders APV aanwijzen.
Regionale woningmarktafspraken.
Besluit:
Instemmen met regionale afspraken over woningbouwopgave tot 2016.
Autonome ontwikkelingen voorjaarsnota 2008.
Besluit:
1. De aangemelde areaalaccressen als autonome ontwikkeling meenemen;
2. De aangemelde vervangingsinvesteringen (exclusief groot onderhoud)
als autonome ontwikkeling meenemen;
3. De aangemelde autonome ontwikkelingen meenemen in de voorjaarsnota
2008, met uitzondering van de nummer 36;
4. De aangemelde posten welke zijn te kwalificeren als (groot)
onderhoud als PM beschouwen.
Informatie voor derden.
Besluit:
Instemmen met de rapportage over het eerste kwartaal 2008 en de
rapportage voorzien van een betrouwbaarheidsverklaring.
Formaliseren mandaat project-manager Waddenglas.
Besluit:
Mandaat geven aan de project-manager Waddenglas, zoals op 15 april jl.
door de Stuurgroep is aangegeven.
Beschikbaar stellen krediet, zoals opgenomen in het
investeringsprogramma 2008 voor de vervanging van de
PersoneelMaterieel (PM) van de brandweer en aanpassing
afschrijvingstermijn.
Besluit:
1. Het opgenomen krediet van euro 33.000,-- voor vervanging van de
PersoneelMaterieel (PM) van de brandweer beschikbaar stellen.
2. De raad voorstellen om de afschrijvingstermijn aan te passen en
vaststellen op 7 jaar (i.p.v. 15 jaar).
3. De hieruit extra kapitaallasten à euro 2514,- te dekken uit
"Onvoorzien Structureel".
Begrotingswijzigingen.
Besluit:
1. De 35e en de 37e begrotingswijziging aan de raad aanbieden.
2. De 38e wijziging vaststellen en ter informatie aan de raad
aanbieden.
Jaarrekening 2007 Stichting Studiefonds Luitzen van der Zee-Dijkstra
Besluit:
Jaarrekening 2007 goedkeuren.
Franeker 28 april 2008
Burgemeester en wethouders voornoemd,
M.J. Haveman, burgemeester.
H.J.J. de Jong, secretaris.